۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۶۰۰۰۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

رجب و شعبان، ماه پیرایش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: ماه رجب و شعبان، ماه پیرایش الهی و ماه رمضان، ماه آرایش الهی است؛ از این رو ماه رجب و شعبان زمینه و مقدمه ای جهت کسب آمادگی برای درک صحیح از ماه رمضان است.
رجب و شعبان، ماه پیرایش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی این مدرسه که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به ذکر فضایل ماه رجب پرداخت.

 

وی با اشاره به این که ماه رجب، ماه خدا است، اظهار کرد: ماه رجب و شعبان، ماه پیرایش الهی و ماه رمضان، ماه آرایش الهی است.

 


مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به اهمیت ماه رجب اشاره کرد و گفت: خداوند متعال دعوت نامه لیله القدر را ماه رجب برای بنده ها می فرستد، دعا کنیم تا همه از رجبیون باشیم.

 

نیک افزود: در ماه رجب و شعبان، برای ماه مهمانی خدا، آمادگی پیدا می کنیم؛ از این رو برای این‌که میزبان خدا است و ما میهمان او بشویم و شب قدر را بتوانیم خوب درک کنیم، از اکنون باید از ماه رجب کمک بگیریم.


وی با خاطرنشان کردن این نکته که از اعمال این ماه غفلت نکنید، گفت: هزار ذکر «لا اله الا الله» و هزار صلوات را فراموش نکنید. نماز حضرت سلمان(ع)، بهترین فضیلت این ماه  است که روز اول، نیمه و آخر ماه رجب خوانده می شود و بسیار فضیلت دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: سعی کنید این ماه همیشه زبانتان به ذکر خداوند مشغول باشد و همیشه مشغول «استغفر الله» گفتن باشید.


نیک تصریح کرد: در روایت آمده است، ماه رجب ماه استغفار امت من است. ماهی است برای آغاز شست و شوی روح و جان و پاک کردن خود از گناهان. ان شاءالله به ماه شعبان که می رسیم، پاک تر بشویم و به رمضان که می رسیم کاملا پاک شده باشیم.

 

وی به فضیلت حدیث کساء اشاره و اظهار کرد: برای گشایش کارهایتان حدیث کساء بخوانید. با حدیث کساء به درگاه خداوند استغاثه کنید. در زمان جنگ، نیز رزمنده ها برای پیروزی بر جبهه باطل، با خواندن حدیث کساء، به اهل بیت(ع) متوسل می شدند.

 

نیک افزود: اکنون نیز مشکلات زیاد است. برای پیروزی جبهه مسلمین بر کفار حدیث کساء بخوانید و توسل بگیرید تا ان شاءالله مشکلات برطرف شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در پایان یادآور شد: واحد فرهنگی مدرسه، مسابقه حدیث کساء را برگزار کرده بود که افراد بسیاری درست پاسخ دادند. 21 اردیبهشت ماه، قرعه کشی این مسابقه انجام می شود و به 3 نفر هدیه تعلق می گیرد؛ نفر اول 100000 تومان، نفردوم 70000 تومان و نفر سوم 50000 تومان و از بانوان علاقه مند دعوت می شود در این مراسم شرکت کنند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات