۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۴۵۳۴
استاد دانشگاه:

احیای فرهنگ امر به معروف در جامعه از فساد و تخلف جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تهران با اشاره به فواید اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد زمینه فساد و تخلف کاهش می یابد.
کوشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در جلسه هفتگی انصار حزب الله که عصر امروز با موضوع بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد با اشاره به فواید اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد زمینه فساد و تخلف کاهش می یابد، افرادی که مخالف اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند در آخرت به عذاب ابدی دچار خواهند شد.


 
این استاد دانشگاه  با بیان اینکه سخنان اخیر رییس جمهور در رابطه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر صحیح نیست، گفت: اظهارات اخیر آقای رییس جمهور مبنی بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان جامعه است به هیچ عنوان صحیح نبوده و این سخن از یک روحانی بعید است.

 

وی با اشاره به تعلل دستگاه های دولتی مبنی بر حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: این یک اتفاق ناگوار است که حاکمیت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نمی کند.

 

کوشکی افزود: شخصی که خواستار اجرای این واجب الهی است باید تمامی مشکلات پس از آن را به جان بخرد درصورتی که علت به وجود آمدن جمهوری اسلامی اجرای احکام الهی در جامعه است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به عدم حمایت دستگاه های اجرایی از آمران به معروف، خاطرنشان کرد: موارد متعددی وجود دارد که نیروی انتظامی و قوه قضائیه در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تعلل می کند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: متاسفانه مسؤولان و دولتمردان علت تشکیل جمهوری اسلامی را فراموش کرده و اهمیتی برای اجرای احکام الهی قائل نیستند.

 

کوشکی با بیان اینکه انجام این فریضه واجب برای هرشخصی هزینه آور است، تصریح کرد: برخی انجام این فریضه را به دلیل هزینه داشتن آن ترک می کنند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر روحانیان و خطیبان کمتر از مشکلات جامعه سخن گفته و همچنین کمتر از این فریضه الهی حمایت می کنند، علت این عمل ممکن است گلایه دیگران به روحانیان و خطیبان باشد، نتیجه این رفتارها تبدیل ارزش به ضد ارزش است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به ماجرای اسید پاشی سال گذشته در شهر اصفهان، تاکید کرد: متاسفانه برخی از دولتمردان و رسانه های دولتی شخص اسید پاش را ناهی از منکر معرفی کردند./811/پ202/ب4

ارسال نظرات