۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۲۵۶۴
نماینده خبرگان رهبری:

حفظ حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امسال عید نوروز با ایام فاطمیه مصادف شده و نباید حرمت این ایام زیر سؤال رود.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران اظهار داشت: آیت الله کاشانی در این جریان مهم تاریخی حامی دکتر مصدق بود.

 


وی با بیان این‌که این دو شخصیت هر کدام به نوبه خود کوشش و مجاهدت کردند تا سرانجام مسأله ملی شدن صنعت نفت تحقق پیدا کرد، گفت: ملی شدن صنعت نفت نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران بوده که این رویداد بزرگ تاریخی استقلال سرمایه ای مردم برای نسل های بعدی را رقم زد.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حفظ حرمت ایام فاطمیه از سوی مردم در عید نوروز ضروری است، خاطرنشان کرد: امسال عید نوروز با ایام فاطمیه مصادف شده و نباید حرمت این ایام را زیر سؤال رود، امید است مردم و مسؤولان به حفظ این حرمت عنایت ویژه ای داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که اسلام و آموزه های شیعی هیچ مخالفتی با شادی و دیدوبازدیدهای نوروزی ندارد، اظهار کرد: در ایام عید باید شادی کرد، ولی نباید منجر به شکسته شدن حرمت ها شد، چراکه این کار موجب زیر سؤال رفتن ایمان و اعتقادات مردم می شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: در جامعه‌ای که با عنوان اسلامی و شیعی شناخته می شود و مردم آن محب اهل بیت عصمت و طهارت هستند، بایستی در ایام حزن و اندوه ائمه اطهار، سوگوار بوده و حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند، چراکه عید واقعی روزیست که در آن گناهی صورت نگیرد.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان بر ضرورت کمک به فقرا، یتیمان و افراد مسکین و درمانده در ایام عید نوروز تأکید کرد و گفت: از دیدگاه آموزه های اسلامی بهترین مردم، شخصی است که به جامعه و مردم خیر برساند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات