۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۴۹۹۷۶
آیت الله خاتمی:

راه پیشرفت کشور پایبندی به آرمان های انقلاب و شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران راه تعالی و پیشرفت کشور را پایبندی به آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهدا محور وفاق، اتحاد، همدلی و صمیمیت اند و حضور جوانان در مراسم بزرگداشت و یادواره ها نشان می دهد که آنان در مسیر شهدا ثابت قدم خواهند ماند.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در یادواره شهدای شهر نیم ور از توابع شهرستان محلات استان مرکزی با بیان این که زنده نگه‌داشتن راه و یاد شهدا را از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره است، خاطرنشان کرد: یادواره‌های شهدا، خون تازه در کالبد جامعه دمیده و به مردم نشاط می‌دهد.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شهدا تا آخرین قطره خون خود دست از ولی امر بر نداشتند؛ ما نیز امروز نیز در شرایط حساس کشور تا آخرین نفس، دست از ولی خود برنخواهیم داشت.


امام جمعه موقت تهران گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پایبندی به آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب و ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ملت بصیر نشأت گرفته از خون شهیدان است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که شهدا درس آموخته مکتب حضرت زهرا (س)هستند و حمایت از ولایت را از آن بانوی بزرگوار آموختند، خاطر نشان کرد: شهدا محور وفاق، اتحاد، همدلی و صمیمیت اند و حضور جوانان در مراسم بزرگداشت و یادواره ها نشان می دهد که آنان در مسیر شهدا ثابت قدم خواهند ماند.

 


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم ها برگزار شود ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.

 

 وی افزود: جوانان برومند این مرز و بوم با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) با چهره ای گشاده در جبهه حق علیه باطل می جنگندند.



امام جمعه موقت تهران با بیان این که خانواده معظم شهدا پرورش دهنده گلهای بهشت هستند، خاطر نشان کرد: دلاورمردان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس صداقت را امتحان و وفاداری به دین اسلام و ولایت را ثابت کردند.



آیت الله خاتمی بیان داشت: اجر بزرگداشت شهدا کمتر از شهید و شهادت نیست و برگزاری این مراسم بار فرهنگی دارد و گویای راه شهدا است.



عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضرت زهرا درباره مسأله ولایت و خلافت حضرت علی (ع) آگاه سازی می کرد تا دفاع از حق و حقیقت در تاریخ زنده بماند و همه عمر این بانوی اسلام وفاداری، ایثار و همراهی با همسرش است.



امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: حضرت فاطمه(س) با مرگ طبیعی از دنیا نرفت بلکه با وجود سن کم، وفاداری به ولایت و حضرت علی(ع) را به نمایش گذاشت و در نهایت این بانوی بزرگوار، شهید دفاع از ولایت شد.



گفتنی است شهر نیم ور با شش هزار نفر جمعیت در 15کیلومتری شهرستان محلات در جنوب استان مرکزی و در 125کیلومتری اراک - مرکز استان مرکزی - قرار دارد؛ همچنین این شهر با حومه دارای 55 شهید و 9 جانباز است. /842/پ202/ج

 

ارسال نظرات