۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۴۶۰۱۱
نماینده خبرگان رهبری:

ایدئولوژی انقلاب اسلامی از سوی حوزه‌های علمیه بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: ایدئولوژی اصلی انقلاب اسلامی از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیت آگاه و مبارز شیعه تبیین شده است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت روحانیت مبارز و ملت ایران است، اظهار داشت: نقش و رهبری روحانیت در این نهضت بزرگ غیر قابل انکار است.


وی با بیان این‌که ایدئولوژی اصلی این انقلاب از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیت آگاه و مبارز شیعه تبیین شده است، خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه با اتکا به تعالیم دین مبین اسلام، انقلابی عظیم و ژرف در ساختار اجتماعی و سیاسی ایران ایجاد کرده و بنای طاغوت و استکبار را بهم ریختند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که روحانیت در تمامی نهضت‌های مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی نقش هدایتگری بر عهده داشته است، تصریح کرد: تاریخ نشان داده هر گاه مردم و روشنفکران جامعه از مسیر حق و حقیقت روحانیت آگاه و مجاهد جدا شده اند، در نهایت نهضت با شکست مواجه بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نقش مراجع، علمل و روحانیان در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی افزود: از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه و روحانیت تلاش خود را صرف تأسیس حکومت اسلامی کرده است، اما در نهایت این انقلاب به دست امام راحل و ملت مجاهد به نتیجه رسید.


وی با بیان این‌که نقش این روحانیان در آماده سازی افکار مردم برای تاسیس این حکومت قابل تقدیر بوده است، گفت: روحانیان به نوعی با آموزه های اسلامی، زیر بنای انقلاب را در کشور ایجاد کردند، در حقیقت حوزه های علمیه نقش بی بدیلی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که روحانیت دوشادوش مردم و در صف اول مبارزه با رژیم طاغوت حضور داشت، تصریح کرد: هدف امام راحل از نهضت خود افزون طلبی در دنیا نبوده بلکه می خواستند با همکاری روحانیان و مردم مفاهیم دینی و مذهبی که از جامعه ایرانی دور شده بود را به بطن جامعه بازگردانند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مدارس علمیه مراغه، گفت: هم اکنون بیش از 800 طلبه در چهار حوزه علمیه امیرالمومنین (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) و حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه زهرا (س) مراغه مشغول کسب علوم حوزی هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات