۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۸۳۲

مراسم افتتاحیه جشنواره شعر رسول مهربانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره بین‌المللی شعر عربی «رسول الرحمه» و شعر فارسی «رسول مهربانی» از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز شد.
پيامبر اکرم (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شعر عربی رسول الرحمه و شعر فارسی رسول مهربانی پیش از ظهر امروز 24 دی‌ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

 

در آغاز این مراسم افزون بر سخنرانی حجت‌الاسلام محمدصادق گلزاده معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دکتر آذر شب دبیر علمی جشنواره، شاهد شعرخوانی شاعران اهل‌بیت(ع) در دو زبان عربی و فارسی در مدح حضرت نبی‌اکرم(ص) بودیم.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی با بیان این‌که در تمام ادیان نسبت به وحدت و تقریب تأکید شده است، اظهار داشت: تلاش مسلمانان باید تشکیل امت واحده بیان شده در قرآن باشد و کوتاهی در این مسیر روا نیست.

 

وی افزود: ما وظیفه داریم مدار وحدت و تقریب را حداکثر انسانیت و حداقل اسلامیت قرار دهیم؛ وحدت یک فریضه الهی و دینی است، اهل‌بیت(ع) در سیره، قول و تقریر نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به وحدت داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام گلزاده با اشاره به این‌که ائمه اطهار(ع) می‌توانند محور وحدت قرار گیرند، بیان داشت: همه امت اسلامی نسبت به این بزرگواران محبت دارند.

 

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال 403 اثر به این جشنواره بین‌المللی خبر داد و بیان داشت: این آثار از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، عربستان، عراق، بحرین و یمن به دبیرخانه رسیده بود.

 

براساس برنامه‌های اعلام شده قرار بود در نوبت صبح آیت‌الله تسخیری به ایراد سخن بپردازد که به سبب کسالت ایشان این برنامه کنسل شد، در نوبت عصر امروز نیز آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

گفتنی است، روز پنجشنبه نیز نشست تخصصی علمی و شعرخوانی با حضور شاعران برگزیده کشور شروع و اختتامیه جشنواره بعد از ظهر همان روز با شعر خوانی شاعران برگزیده برگزار می‌گردد./993/پ202/ی

ارسال نظرات