۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۵۱۲

سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی در فردوس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی فردوس از برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی در فردوس همزمان با سراسر کشور خبرداد.
سازمان تبليغات اسلامي

حجت الاسلام والمسلمین محمد قناعت، رییس اداره تبلیغات اسلامی فردوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این که برگزاری این انتخابات در محل معراج الشهدای فردوس بود، گفت: کانون مداحان و شاعران آیینی با هدف سر و سامان بخشیدن به فعالیت‌های مداحان، مدیریت امور و تغذیه فکری آن ها تشکیل شده و می خواهد با برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های فکری و فرهنگی از انحرافات موجود در عزاداری ها و اشعار آیینی جلوگیری کند تا اشعاری که در مداحی ها به کار برده می شود انطباق کاملی با منابع دینی داشته و فرد دچار انحراف در بیان مطالب تاریخی و سبک زندگی ائمه نشود.

 

وی افزود: در سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی فردوس تعداد 13 نفر شامل 10 برادر و سه خواهر مداح و شاعر کاندید شدند که از این تعداد پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل به عنوان اعضای کانون مداحان و شاعران آیینی فردوس معرفی شدند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی فردوس با اشاره به افراد شرکت کننده دراین انتخابات، گفت: در این انتخابات تعداد 50 نفر از مداحان و شاعران آیینی شهرستان حضور داشتند و هر کدام به تعداد پنج نفر از کاندیدها رای دادند که پس از رای‌گیری، اعضای اصلی و علی‌البدل کانون مداحان و شاعران آیینی فردوس برای مدت چهار سال انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام قناعت تاکید کرد: ولایت‌مداری و تبعیت از ولایت فقیه باید مهم‌ترین شاخصه مداحان اهل بیت(ع) باشد.

 

وی ولایت‌مداری، وظیفه‌شناسی و تقوای الهی را سه شاخصه مهم مداحان اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: مداحان باید رضای خدا و اهل بیت(ع) را سرلوحه کارخود قرار دهند.

 

حجت الاسلام قناعت با بیان این که خصیصه تقوا به عنوان یکی از مهم ترین خصلت های یک مداح اهل بیت است، تصریح کرد: تقوا باید درهمه  عرصه های زندگی  یک مداح رسوخ کرده و سرلوح برنامه زندگی او باشد.

 

وی ادامه داد: ذبیح‌الله آدمی، محمدصادق غفاری، جواد خاکسار، غلامرضا محمدی و سیدجواد وزیری به عنوان اعضای اصلی کانون و جعفر معمارباشی و میثم دادگر محبی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل کانون مداحان و شاعران آیینی فردوس معرفی شدند.

 

 وی با اشاره به هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) با بیان این که سبک زندگی اهل بیت و حضرت رسول(ص) بر حفظ وحدت جهان اسلام ریشه دارد، گفت: بر همین اساس مداحان به عنوان کسانی که سبک زندگی اهل بیت را ترویج می کنند باید بر محور وحدت مجالس خود را برگزار کنند.  

 

حجت الاسلام قناعت با بیان این که متاسفانه بعضی از مداحان در زمنیه وحدت راه کج در پیش گرفته و بر طبل اختلاف می کوبند، اظهار کرد: کسی که ادعای پیروی از مرام و مکتب اهل بیت(ع) را دارد باید مانند ایشان عمل کرده و سعی کند به گسترش جهانی اسلام فکر کند و از بزرگ کردن اختلافات پرهیز کرده و منادی حقیقی وحدت در جهان باشد و با توطئه های دشمنان اسلام مقابله کند زیرا دشمن می خواهد با استفاده از همین عزادارای ها و مجالس مداحی اختلافات مذهبی را در میان فرق اسلامی پر رنگ کند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات