۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۰۰۶
نماینده بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

معلولیت موهبتی الهی برای توانمندی بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که معلولیت ناتوانی نیست بلکه موهبتی الهی برای افزایش توانمندی بیشتر است، گفت: باید توانمندی‌های معلولان را درک و از آن ها در پیشبرد امور کشور استفاده کنیم.
عبادي نماينده مردم بيرجند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلول با اشاره به این که سلامتی و امنیت بزرگترین نعمت هایی هستند که خداوند به انسان داده است، گفت: گاهی انسان در اثر سهل انگاری و یا در اثر آزمایش های گوناگون الهی سلامتی خود را از دست داده و دچار معلولیت می شود.

 

وی با بیان این که معلولیت نشانه تحقیر انسان از سوی پررودکار عالم نیست، اظهار داشت: خداوند در سایه محرومیت به انسان توانمندی های خاصی را هدیه می کند و به وسیله معلولیت زمان رستگاری و بخشش گناهان آدمی را فراهم می کند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متاسفانه در جامعه ما نگاه به معلولیت نگاه غلطی است و خانواده هایی که دارای فرزندان معلولان می شوند زندگی آن ها با مشکلات جدی مواجه می شود، ادامه داد: اگر انسان به معلولیت به اسم یک موهبت و فرصت الهی نگاه کند قادر به انجام کارهایی خواهد شد که حتی یک انسان سالم هم از انجام آن عاجز است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که باید زمینه تحصیل دانش آموزان معلول در کنار دانش آموزان عادی فراهم شود، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر امکانات رفاهی و ساخت سازهای شهری معلولان را دچار مشکل کرده و لزوم پرداختن به ساخت سازهای شهری متناسب با نیاز معلولان ضروری شده است.

 

وی با بیان این که خانواده های معلول به یاری افراد خیر نیازمند هستند، گفت: حمایت خیران از افراد معلول می تواند ضمن حل بخشی از مشکلات آن ها زمینه توانمندی و شکوفایی استعدادهای این قشر را فراهم کند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دستگاه های اجرایی نسبت به سهم اشتغال و استخدام معلولان بی توجه بوده و از سوی دیگر برای این قشر اشتغالی هم ایجاد نمی شود، عنوان کرد: باید نگاه خود به معلولان را اصلاح کرده و آن ها را ناتوان تلقی نکنیم و به این نکته توجه کنیم که معلولیت ناتوانی نیست بلکه یک موهبت الهی برای توانمندی بیشتر در حوزه های خاص است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که باید افراد معلول را متناسب با توانمندی آن ها در نهادهای مختلف به کار گر فت، افزود: استفاده براساس توانمندی معلولان زمینه تسریع امور را در دستگاه های اجرایی فراهم می کند.

 

وی با تأکید بر این که باید خانواده ها را در خصوص انواع معلولیت هایی که ممکن است در کودکی برای فرزندانشان اتفاق بیفتد آشنا کنیم، افزود: اجرای طرح های پایش سلامت توسط بهزیستی و انجام مراقب های ویژه از مادران باردار می تواند به کاهش معلولیت و افزایش سلامت عمومی جامعه کمک کند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از مسؤولان شهری خراسان جنوبی درخواست کرد در ساخت و سازهای شهری نیاز قشر معلول و امکان استفاده آن ها را هم در نظر بگیرند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات