۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۹۱۲
با حضور رییس مجلس؛

همایش ملی منطقه ای راهکارهای اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی - منطقه ای راهکارهای اقتصاد مقاومتی امروز در مشهد برگزار شد.
اقتصاد مقاومتي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اسماعیل نیا، دبیر همایش ملی ـ منطقه ای اقتصاد مقاومتی در این همایش، گفت: عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، معناکردن اقتصاد مقاومتی در عمل بامدیریت جهادی، پایلوت سازی بر پایه مدل های علمی وعملی، نهادسازی جهت استفاده از کلیه ظرفیت ها با تقویت و یا ایجاد تشکل ها(پیوند انرژی جوانان به پیشکسوتان) و پویایی و زنده بودن حرکت خلاقیت از اهداف این همایش به شمار می رود.

 

وی در ادامه افزود: انعقاد سند کاری بین دستگاه ها و بخش خصوصی، تاکید روی تولید و اشتغال، بهره مندی از استعدادهای خدادادی از جمله انرژی پاک و به ویژه انرژی خورشیدی، تأکید بر مهاجرت معکوس از شهربه روستا، تأکید بر مدیریت سیستمی و زنجیره ای تولید، تاکید بر صادرات و کاهش واردات، بهره مندی از پایلوت های موفق و تقویت و گسترش آن از ویژگی های این  همایش است.

 

اسماعیل نیا با بیان این که ترشیز بزرگ، شامل  شهرهای کاشمر، بردسکن و خلیل آباد است، در مورد مدیریت آب در این منطقه، افزود: جمعیت ترشیز، 2میلیون و880هزار نفر است. از هزار منبع آبی، 300 چاه موتور در منطقه ترشیز پایلوت می شود که با مدیریت30 تا40 درصد افزایش راندمان داده و موجب کاهش مصرف آب می شود.

 

دبیر همایش ملی ـ منطقه ای اقتصاد مقاومتی درباره مدیریت خاک نیز اظهار کرد: وقتی خاک بارور شود یعنی مدیریت تولید(کاشت،داشت و برداشت) و علاوه بر این، دو گام در بهره وری اقتصادی باید مدیریت مصرف و بازار(صادرات وواردات)را نیزافزود که در مجموع اگر این گام ها انجام شود، کشاورزی اقتصادی و به صرفه شده و مشکل مهاجرت مردم از روستا به شهر حل می شود.

 

لازم به ذکر است در این همایش که با سخنرانی رییس مجلس همراه بود، قایم مقام صندوق توسعه ملی، نمایندگان مشهد در مجلس، الیاس نادران، و برخی ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های استان حضور داشتند./930/پ203ب5

 

ارسال نظرات