۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۳۳۸
استاد حوزه علمیه:

آیت الله ابطحی کاشانی منشأ آثار و برکات فراوانی برای حوزه علمیه بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: آیت‌الله ابطحی کاشانی در عمر شریف خود منشأ آثار و برکات فراوانی برای فقه شیعه در حوزه‌های علمیه بود.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي صادقي حجت الاسلام والمسلمين مرتضي صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مرتضی صادقی استاد حوزه علمیه پنجشنبه شب در مراسم ترحیم فقید مرحوم آیت الله ابطحی کاشانی در مسجد جامع حبیب ابن موسی(ع) کاشان با اشاره به این که صفات عبادالرحمن 13 ویژگی دارد، گفت: نماز شب، دور بودن از لهو، برخورد کریمانه در مقابل برخورد ذلیلانه، انس با خدا و تواضع از جمله ویژگی های 13 گانه صفات عبادالرحمن است.

 

وی افزود: نخستین ویژگی عبادالرحمن بودن تواضع است و تواضع به دست نخواهد آمد مگر برای انسان هایی که آراسته به صفات اخلاقی و انسانی و قرآنی باشند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه از آیت الله حاج سید محمد ابطحی کاشانی(ره) به عنوان عالم مجاهدی که از سلسله روحانیت برخاست و در عمر شریف خودش باعث آثار و برکات فراوانی برای فقه شیعه در حوزه‌های علمیه شد، یاد کرد.

 

این استاد حوزه علمیه از این عالم مجاهد به عنوان یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی نام برد و افزود: آیت الله حاج سید محمد ابطحی کاشانی(ره) هم زمانی که در دفتر امام بود و هم زمانی که امام در تهران بود به دلیل ارتباطات و مراوداتی که با امام داشت علاقه مند به امام و پس از آن نیز یار رهبر معظم انقلاب بود.

 

حجت الاسلام صادقی از تواضع به عنوان یکی دیگر از ویژگی های آیت الله حاج سید محمد ابطحی کاشانی(ره) نام برد و گفت: دوری از تظاهر و خودنمایی و پشتکار و جدیت در تحصیل و نبوغ و استعداد سرشار از دیگر ویژگی های این عالم بزرگ بود.

 

وی افزود: آیت الله میر سید محمد یثربی مدتی را در محضر آیت الله حاج سید محمد ابطحی کاشانی(ره)  تلمُذ می کرد که برخی از طلاب می گویند آیت الله حاج سید محمد ابطحی کاشانی(ره)  به ما سفارش می کرد در تدریس آیت الله میر سید محمد یثربی شرکت کنید.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: ایشان سفارش می کرد نزد عالمی بنشینید که شما را به سوی اخلاص بخواند و از منیّت دور باشد و رفتارش به گونه ای باشد که القای به دشمنی نکند و با زبان خشن سخن نگوید و زمانی که با تو سخن می گوید آتش کینه ها را خاموش کند و دلها را بهم نزدیک و مهربان کند و رفتارش القای به دشمنی نباشد.

 

لازم به ذکر است آیت‌الله‌ ابطحی‌ کاشانی‌ در سال‌ 1309 در کاشان‌ به‌ دنیا آمد، خانوادةه او خانواده‌ای‌ مذهبی‌ و از دوستداران‌ خاندان‌ پاک‌ پیامبر(ص‌) بود و پدرش‌ نیز در کسوت‌ مقدس‌ روحانیت‌ بود که‌ دو سال‌ پس‌ از تولد ایشان‌ دارفانی‌ را وداع‌ گفت‌.

 

لازم به توضیح است مراسم ترحیم فقید مرحوم آیت الله ابطحی کاشان  توسط آیت الله میر سید محمد یثربی و با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، علما و فضلا و طلاب حوزه های علمیه منطقه کاشان و مردم این شهرستان در مسجد جامع حبیب ابن موسی(ع) کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات