۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۱۲۱

پخش ویژه برنامه اهل بیت آفتاب در رادیو خانواده

خبرگزاری رسا ـ اهل بیت آفتاب عنوان ویژه برنامه‌ای است که به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) در 13 قسمت از 4آبان ماه از رادیو خانواده پخش می‌شود.
محرم الحرام

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه رادیویی«اهل بیت آفتاب» برنامه‌ای ترکیبی است که به فرهنگ عاشورا و زندگی حسینی  و نقش خانواده ها در شکل گیری شخصیت افراد با توجه به تصمیم گیری در مسیر های زندگی می پردازد.

 در این ویژه برنامه که به دهه اول محرم و سه روز پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان اختصاص دارد تلاش می شود تادر قالب آیتم های کارشناسی، نمایش رادیویی,گزارش  شنوندگان را با معارف قرآنی و روایی مربوط به محرم و نقش پیوندهای خانوادگی در شخصیت دهی اشخاص آشنا کند.

از بخش های مختلف برنامه « اهل بیت آفتاب » به اطلاع رسانی در زمینه محرم با توجه به آیات الهی و افزایش شناخت و بصیرت شنوندگان درخصوص اهداف و دستاوردهای محرم و قیام عاشورا  و بررسی  خانواده های عاشورایی  می توان اشاره کرد.

افزایش سطح معرفت حسینی، عبرت آموزی و الگوپذیری از اهداف پخش برنامه « اهل بیت آفتاب » است  که تلاش شده است در هر برنامه صفات پسندیده امام حسین(ع) در خانواده بیان شود.

معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) و انگیزه قیام ایشان و روشنگری درباره قیام عاشورا با توجه به الگوی حسنه بودن امام حسین(ع)؛ معرفی خانواده هایی که در کربلا حضور داشتند و نقش آنها در تقویت و حمایت سپاهیان حق  از محورها و اهداف برنامه « اهل بیت آفتاب » است.

همانطور که گفته شد این برنامه از بخش‌های متفاوت و متنوعی ازجمله درس‌هایی از عاشورا، آثار و برکات قیام امام حسین (ع)، فضایل اخلاق امام حسین(ع)، زنان عاشورایی، در قالب‌های کارشناسی، حکایت، روایت، گزارش و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است .

شایان ذکر است، برنامه «اهل بیت آفتاب» به سردبیری و تهیه‌کنندگی رضا عزتی هر روز از ساعت ساعت 11:15 به مدت 25 دقیقه برروی موج اف ام ردیف 5/89 مگاهرتز از رادیو خانواده پخش می شود./959/د101/س

ارسال نظرات