۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۶۲۸۸
با ویرایش جدید؛

«معرفت‌شناسی از دیدگاه برخی از فلاسفه اسلامی و غربی» به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ ویرایش دوم کتاب «معرفت‌شناسی از دیدگاه برخی از فلاسفه اسلامی و غربی» از سوی بوستان کتاب منتشر شد.
کتاب «معرفت‌شناسي از ديدگاه برخي از فلاسفه اسلامي و غربي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوستان کتاب، ویرایش دوم کتاب «معرفت‌شناسی از دیدگاه برخی از فلاسفه اسلامی و غربی» تألیف سید حسین ابراهیمیان از سوی بوستان کتاب منتشر شد.

 

معرفت‌شناسی از مباحث بسیار پیچیده در فلسفه است که دستیابی به تبیینی رسا از آن مشکل است، البته اندیشه‌وران بزرگ نظریات متعددی را درباره معرفت ارائه کرده‌اند که گره‌گشای بسیاری از مباحث معرفت است.

 

این کتاب نظریات فلاسفه قدیم و معاصر اسلامی را مورد مطالعه قرار داده و دیدگاه‌های فلاسفه مسلمان را با نظرگاه‌های فلاسفه غربی مقایسه کرده و آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

 

تعریف شناخت، ریشه‌های اصلی شناخت، علم حصولی، گرایش پوزیتیویسم یا اصالت حس، ابزار شناخت و ارزش شناخت از عناوین کتاب به‌شمار می‌آید.

 

حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان در سال 1388 در شهرستان بابل متولد شد. پس از طی مراحل مقدماتی تحصیل در حوزة خاتم‌الانبیاء بابل جهت ادامه تحصیل در سال 1354 عازم حوزة علمیة قم شد و مدارج عالیة تحصیل را در آنجا گذراند یک‌دوره خارج فقه و اصول را به مدّت ده سال از محضر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی و فلسفه اسلامی و تفسیر قرآن را نیز به مدت هشت سال از محضر حضرت آیت الله جوادی آملی بهره جست. ایشان پس از تحصیلات حوزوی، وارد تحصیلات دانشگاهی شد و در سال 72 کارشناسی ارشد الهیات را از دانشگاه تربیت مدرس و در سال 86 نیز موفق به اخذ دکترای عرفان اسلامی شد.

 

وی به مدت 17 سال به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت و نیز مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران مشغول خدمت می‌باشند.

 

کتاب «معرفت‌شناسی از دیدگاه برخی از فلاسفه اسلامی و غربی» به قیمت دوازده هزار تومان از سوی بوستان کتاب منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات