۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۱۳۵۹۸
امام جمعه مراغه:

شورای نگهبان حافظ ولایت و اسلامیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری، گفت: اسلامیت، ولایت فقیه و حراست از قانون اساسی سه علت اصلی تشکیل شورای نگهبان است.
امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: این شورا بر اساس اصل یک قانون اساسی، بدیهی ترین مساله برای اسلامی بودن و اسلامی کردن یک نظام سیاسی، قوانین و مقررات آن است.

 


وی با بیان این‌که تخریب شأن و جایگاه شورای نگهبان همواره جزء برنامه های دشمن بوده است، افزود: اسلامیت، ولایت فقیه و حراست از قانون اساسی سه علت اصلی تشکیل شورای نگهبان بوده که وظایفی چون نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی در درجه بعدی ایجاد این شورا قرار دارد.

 


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حمله با نوار غزه اظهار داشت: طی روزهای گذشته رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی در سکوت رسانه‌ای، وحشیانه‌ترین حملات نظامی را به باریکه غزه انجام داده که موجب آزردگی دل عموم مسلمانان جهان شده است.

 


وی با بیان این‌که سکوت رسانه‌ای غرب در کنار سکوت مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر سناریوی حمایت از رژیم صهیونیستی را تکمیل کرده است، تصریح کرد: مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل تنها ابزاری در دست رژیم های مستکبر و مستبد برای اعمال فشار به ملت های مظلوم سراسر جهان است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: آنان که به دروغ دم از حقوق بشر می‌زنند، این روزها سکوت اختیار کرده و چشمان خود را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بسته اند، از سوی دیگر سکوت سران برخی از کشورهای مسلمان منطقه در برابر کشتار مردم مظلوم فلسطین نوعی همراهی با جنایتکاران صهیونیستی است.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که قواعد بین المللی و انسانی جایگاهی در تفکرات سران رژیم صهیونیستی ندارند، گفت: ظلم و تهاجم رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون سبب جان باختن ده ها غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان بی دفاع و موجب آوارگی بسیاری از مردم شده است، حمایت از مسأله فلسطین ضرورتی مهم در عصر حاضر است.

 


وی در پایان تنها یاور حقیقی مردم مسلمان و مظلوم غزه را ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ملت ایران در تمامی مقاطع پشتیبان حقوق به‌حق مردم فلسطین بوده اند، تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس وظیفه ای شرعی، انسانی و ملی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات