۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۱۱۹۲۱

هشدار آیت الله شبستری نسبت به گسترش مفاسد اخلاقی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار و عواملی چون ماهواره که به صورت وسیع در اختیار مردم است، برخی مفاسد اخلاقی رو به گسترش است.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فرمانده جدید انتظامی استان با انتقاد از وضعیت نامناسب فرهنگی به ویژه شیوع توزیع و استعمال مواد مخدر، شیشه و مشروبات الکلی اظهار داشت: انتظار داریم نیروی انتظامی به طور جدی وارد عمل شود تا شاهد بدبختی جوانان و خانواده‌ها نباشیم.


وی با بیان این‌که میزان جرایم و مفاسد اخلاقی استان نسبت به دیگر استان‌های کشور پایین است، افزود: غیرت مذهبی و ولایتمداری آذربایجان‌شرقی نسبت به دیگر استان‌ها قابل قیاس نیست، ولی با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار و عواملی چون ماهواره، ارتباطات و اینترنت که به صورت وسیع در اختیار مردم است برخی مفاسد اخلاقی رو به گسترش است.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: در این امر کار فرهنگی به اندازه‌ کافی انجام یافته و می‌یابد، اما در کنار این مسائل به مقداری اقتدار و ابهت نیاز است، چراکه اگر قبح و زشتی گناه از بین برود، دشمنان اسلام به خواسته‌ خود می‌رسند، اضافه کرد: کلید حل این مسئله نیز برعهده نیروی انتظامی است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر تدبیر دقیق و برنامه‌ریزی شده برای مقابله مفاسد اخلاقی ادامه داد: بایستی در بحث امنیت اخلاقی از خواهران بیشتری استفاده شود و نیروی انتظامی در صورت کمبود نیرو می‌تواند از خواهران بسیجی استفاده کند تا شاهد برخورد فیزیکی برادران با خانم‌های بدحجاب نباشیم.


وی توزیع و استعمال مواد مخدر را یکی از اهداف شوم دشمنان برای مقابله با هویت و اراده جوانان ایرانی برشمرد و افزود: انتظار داریم نیروی انتظامی به طور جدی وارد عمل شود تا شاهد بدبختی جوانان و خانواده‌ها نباشیم، چرا که عامل 60 درصد طلاق‌ها، مسئله‌ اعتیاد است.


همچنین سردار محسن حسن‌خانی، فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: افرادی می‌توانند جامعه را اصلاح کنند که خودشان رو به اصلاح رفته باشند، از این رو اولویت ما در نیروی انتظامی استفاده بهینه از ظرفیت کارکنان این نیروست و تأکید بیشترمان بر سازمان متدین است.


وی با بیان این‌که بایستی در برخورد با مردم، برخورد منطقی و معقول را در دستور کار قرار داد، تا با عدم ایجاد نارضایتی باعث احساس امنیت مطلوب در بین مردم شویم اضافه کرد: خوشبختانه در استان امنیت مناسبی وجود دارد ولی در برخی مقاطع به خاطر بعضی حوادث، احساس امنیت بین مردم شاید بالا و پایین برود.


وی با اشاره به وضعیت جرایم در استان گفت: آذربایجان‌شرقی با داشتن 5 درصد جمعیت کشور تنها از 3 درصد جرایم برخوردار است شایع‌ترین جرم در استان، سرقت‌های خرد است، متاسفانه از پنج شش سال گذشته و با وخیم شدن اوضاع اقتصادی، بیکاری و اعتیاد در کشور افزایش یافته و همین امر موجب سیر صعودی میزان سرقت در جامعه شده است.


فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی امنیت اخلاقی را چالش بزرگ دیگر نیروی انتظامی دانست و افزود: در بحث حجاب و عفاف، نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌‌تواند با این آسیب مبارزه کند، ولی با تمامی ظرفیت در این امر وارد عمل شده‌ایم و طی جلساتی تیم‌های مربوط به این امر را تقویت کرده و با دستگاه‌های درگیر در این بحث رایزنی کرده‌ایم و ساماندهی مغازه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم./935/پ202/ب

ارسال نظرات