۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۶۳۷
نماینده خبرگان رهبری:

تمرکز زدایی از حوزه علمیه قم تسریع یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه، با تأکید بر اجرای سریع طرح تمرکززدایی از حوزه علمیه قم، گفت: کسانی که مشغول تدریس و فعالیت های مفید علمی هستند باید در این شهر اقامت کنند اما کسانی که فعالیت قابل توجهی ندارند باید به شهرها و روستاهای بومی خود هجرت کنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح برکات وجودی حوزه های علمیه مراغه در منطقه پرداخت و اظهار داشت: امروز به برکت حوزه های علمیه خواهران و برادران مراغه شاهد جریان فرهنگی در این شهر تاریخی هستیم.

 


وی با بیان این‌که تا 15 سال پیش در مراغه حتی یک طلبه نیز در حال تحصیل نبود، چون حوزه ای وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در آن دوران در مجموع سه نماز جماعت در سطح شهر برگزار می شد، اما اکنون به برکت مدارس علمیه مراغه حدود 120 نماز جماعت برگزار می شود که در سطح استان بی نظیر است.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که مدارس علمیه امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و فاطمه الزهرا(س) مراغه در طول سال پاسخگوی نیارهای معنوی و معرفتی مردم منطقه هستند، تصریح کرد: با این وجود هنوز استان با کمبود روحانی مواجه است، که بایستی ضمن گسترش حوزه های علمیه، روحانیان بومی مقیم قم به زادگاه خود بازگردند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر اجرای سریع طرح تمرکززدایی از حوزه علمیه قم، ادامه داد: کسانی که مشغول تدریس و فعالیت های مفید علمی هستند باید در این شهر اقامت کنند اما کسانی که فعالیت قابل توجهی ندارند باید به شهرها و روستاهای بومی خود هجرت کنند.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نگرش به مسأله هجرت باید بر اساس تکلیف طلبگی باشد، تصریح کرد: در برخی مناطق استان، 40 روستا وجود دارد که فاقد روحانی هستند و تنها در برخی ایام سال از جمله ماه مبارک رمضان از برکات وجودی مبلغان حوزوی بهره مند هستند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی را غیر قابل انکار دانست و گفت: دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جا و قابل تأمل است، باید با مهندسی فرهنگی به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب رفت.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که همه طلاب به نوبه خود باید در زمینه مسایل فرهنگی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ابتکار عمل و نوآوری در کارهای فرهنگی برای نسل جوان جامعه هستیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات