۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۱۰۱۷۶
در مسجد امام حسن عسکری قم؛

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله فشارکی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله فشارکی با حضور علما و طلاب در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.
آيت الله فشارکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله فشارکی پنج‌شنبه شب با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

 بر اساس این گزارش آیت‌الله طبسی استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت، نمایندگان دفاتر مراجع تقلید قم، نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نمایندگان مراکز و نهادهای حوزوی نیز در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله فشارکی حضور داشتند.

اخباری مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله فشارکی به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی در رثای اهل بیت(ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری خطیب برجسته حوزه علمیه در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم آیت‌الله فشارکی اشاره کرد.

وی آیت‌الله فشارکی را مصداق «اطلبوا العلم من المهد الى اللحد»، خواند و گفت: آیت‌الله فشارکی برای یاد گرفتن علم هیأت هفته به هفته از قم به اصفهان می‌رفت.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت‌الله فشارکی،‌ بیان کرد: مرحوم آیت‌الله فشارکی در جبهه‌های جنگ حضور پیدا می‌کرد و برای رزمندگان قوت قلبی بود.

وی با بیان این‌که آیت‌الله فشارکی به مسأله تبلیغ دین اهتمام ویژه‌ای داشت، افزود: از مرجع تقلید تا طلبه همه باید به مسأله تبلیغ اهتمام داشته باشند و این گونه نباشد که برخی از اهل فضل منبر رفتن را عیب بدانند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مرحوم آیت‌الله فشارکی از اوائل تحصیل تا آخر عمر تدریس می‌کرد و هر درسی که طلاب از وی درخواست می‌کردند آمادگی تدریس آنرا داشت.

گفتنی است، پیکر مرحوم آیت‌الله فشارکی صبح روز جمعه 23 خرداد با حضور علما، فضلا،‌ اساتید حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت تشییع و پس از اقامه نماز از سوی حضرت‌ آیت‌الله مکارم شیرازی در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س) و در مقبره آیت‌الله مفتح آرام گرفت.

لازم به ذکر است آیت‌الله فشارکی پس از تحمل رنج بیماری و کسالت روز چهارشنبه 21 خردادماه در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله فشارکی در سال 1304 در کوهپایه اصفهان متولد شد و از 15 سالگی در اصفهان، تهران، قم و مشهد به تحصیل و تدریس علوم حوزوی پرداخت.

مرحوم آیت‌الله فشارکی مؤسس حوزه علمیه سمیرم اصفهان و مورد عنایت فوق العاده مرحوم آیت الله بروجردی بود چرا که در تدریس ادبیات عرب سرآمد بود به گونه ای که به بهترین مطول گوی قم مشهور شده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیات سید احمد خاتمی، حسینی بوشهری، ری شهری، دری نجف آبادی محسنی گرکانی و برخی از بزرگان حوزه علمیه از شاگردان آن مرحوم بودند./927/پ202/ج

ارسال نظرات