۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۰۱۳۱۳
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

انگیزه الهی شرط فعالیت علمی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انگیزه و نیت طلاب برای تحصیل در حوزه باید برای خدا و در مسیر الهی باشد، گفت: اگر طلاب با اهداف غیر الهی در حوزه مشغول تحصیل هستند باید تلاش شود تا انگیزه این طلاب اصلاح شود.
بازديد مدير حوزه علميه مازندران از دفتر خبرگزاري رسا در شمال کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسالت حوزه های علمیه در تحقق مطالبات رهبری در سال جدید را مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزویان در خط مقدم تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید هستند.

 

وی با بیان این که حوزه و حوزویان در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب همه توان خود را به کار خواهند گرفت، افزود: اساتید و طلاب حوزه های علمیه  در سال جدید افزون بر رسالت ذاتی که بر عهده دارند در جهت تبیین شعار سال جدید در جامعه تلاش خواهند کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره این که شعار امسال رسالت متولیان دینی و فرهنگی را سنگین تر کرده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید با تبیین صحیح مطالبات رهبرمعظم انقلاب در حوزه اقتصاد و فرهنگ بستر عزم ملی برای تحقق رهنمودهای رهبرانقلاب را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که همه تلاش دشمن در چند اخیر معطوف حوزه اقتصاد و فرهنگ بوده است، افزود: سرمایه گذاری و تلاش گسترده و هدفمند دشمنان نظام در این دو مقوله مهم به حدی بوده که مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته بر تقویت این دو بخش تأکید ویژه داشتند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با فشارهای اقتصادی در چند سال اخیر همه تلاش خود را در جهت تضعیف نظام به کار گرفت، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی مردم کشورمان در برابر تحریم های اقتصادی غرب مانع از تحقق توطئه های دشمنان شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان باید به دغدغه های رهبرمعظم انقلاب در حوزه فرهنگی پایان دهند، خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است مسؤولان باید با وحدت و همدلی در جهت پایان مظلومیت حوزه فرهنگ گام بردارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که شأن و جایگاه لباس روحانیت در جامعه دینی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به اصول و اخلاق طلبگی پایبند بوده و الگوی جامعه دینی باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر توجه ویژه مدیران مدارس به مسائل اخلاقی در حوزه گفت: دعوت از اساتید برجسته اخلاق و برنامه های تهذیبی باید در حوزه تقویت شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه ضروری است، تصریح کرد: روایات توحیدی باید برای طلاب بیان شود، چون بسیاری از مشکلات ما ناشی از ضعف در این حوزه ها است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سال های گذشته شاهد فعالیت های قرآنی مناسبی در مدارس علمیه استان بوده ایم، گفت: تقویت مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه استان باید با رونق بیشتری دنبال شود.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که انگیزه و نیت طلاب برای تحصیل در حوزه باید برای خدا و در مسیر الهی باشد، خاطرنشان کرد: اگر طلاب با اهداف غیر الهی در حوزه مشغول تحصیل هستند باید تلاش شود تا انگیزه این طلاب اصلاح شود.

 

وی همچنی از برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران 29 فروردین در استان خبر داد و گفت: این آزمون در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات