۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۹۳۱۳۴
حجت‌الاسلام فرحزاد:

اهل بیت اسم اعظم تکوینی خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب برجسته حوزه علمیه قم، اهل بیت(ع) را یکی از رمزهای اجابت دعا خواند و گفت: ائمه اطهار(ع) اسم اعظم تکوینی خدا هستند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی حرم کریمه اهل بیت، صبر،‌ بردباری و استقامت را از درس‌های مهم عاشورا برشمرد و گفت: یکی از علامت‌های مؤمن صبر و بردباری است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) بر ضرورت استعانت از صبر تأکید کرد و ابراز داشت: صبر برای مؤمن به منزله سر برای بدن است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که انسان مؤمن و عبد تنها به دستورات مولای خود توجه می‌کند، اظهار داشت: انسان مؤمن غم و غصه‌ای ندارد و تنها به دنبال رضایت مولای خود است.

حجت‌الاسلام فرحزاد با تأکید بر این‌که انسان مؤمن و موحد رضایت الهی را مقدم بر همه چیز می‌داند، افزود: کسانی که گرفتار شرک می‌شوند هیچگاه آسایش ندارند چون به حرف‌های همه گوش می‌کنند.

خطیب برجسته حوزه علمیه گفت: کسانی که به دنبال دنیا و ریاست طلبان هستند به جایی نمی‌رسند چون همیشه به دنبال افراد دیگر بوده و با تغییر آنها دستشان از همه جا خالی می‌شود.

وی بردباری را رمز موفقیت انسان دانست و اظهار کرد: در روایات ما هم آمده که صبر و ضفر با هم گره خورده و عجین شده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع)، در پاسخ به این سؤال که آیا حضرت یعقوب در حق فرزندان خود کوتاهی کرده که آنها دچار جنایت شدند، گفت: انسان از محیط و افراد پیرامون خود تأثیر می‌پذیرد و زمینه خوبی و بدی را برای خود فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام فرحزاد اهل بیت(ع) را یکی از رمزهای اجابت دعا خواند و خاطرنشان کرد: وقتی حضرت یوسف(ع) در چاه گرفتار شد ندا آمد که اگر می‌خواهی نجات پیدا کنی به پیامبر آخرالزمان متوسل شو.

خطیب برجسته حوزه علمیه در ادامه غرور و خود برتر بینی را از صفات رذیله دانست و ابراز کرد: انسان اگر می‌خواهد در زندگی به موفقیت برسد باید خود را در برار خدا ناچیز بداند.

وی با بیان این‌که اهل بیت(ع) اسم اعظم تکوینی خدا هستند، گفت: هر فردی که اهل بیت(ع) را نزد خدا شفیع قرار دهد، خواسته‌هایش اجابت می‌شود؛ پیامبر اسلام می‌فرمایند حب من و اهل بیتم اساس است.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به این‌که امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه خدا و زنده نگاه داشتن دین فدا کرد، افزود: ملائکه در روز عاشورا از صبر امام حسین(ع) متعجب شدند./905/پ202/ی

ارسال نظرات