۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۴۰۱

قطعه صدیقین وادی رحمت تبریز ساماندهی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای تبریز از ساماندهی قطعه صدیقین و اجرای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تبریز خبر داد.
آرامگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای تبریز امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به زودی قطعه صدیقین آرامستان وادی رحمت تبریز آغاز خواهد شد تا بیش از گذشته شاهد خدمات بهتر به عموم شهروندان باشیم.

 

جلالی با بیان این‌که بیش از 150 عالم وارسته در این بلوک مدفون هستند، خاطرنشان کرد: در آرامستان وادی رحمت تبریز که از مهر ماه سال 1357 افتتاح شده، تاکنون بیش از 160 هزار دفن شده که در بلوک صدیقین مرقد علمایی چون حضرات آیات مولانا، انزابی و موثقی وجود دارد.

 

وی از اجرای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تبریز خبر داد و گفت: اجرای موفق این طرح در فاز نخست به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای تبریز اجرایی شد که موجب جلب رضایت خانواده های شهدا و ایثارگران نیز شده است.

 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای تبریز ادامه داد: فازم دوم این طرح نیز توسط بنیاد شهید ارایه و توسط مراجع مربوط تائید و جهت اجرا به شهرداری ارسال شده که خانواده معظم شهدا پیگیر موضوع هستند و امیدواریم با لحاظ اولویت های اولیه از اوایل سال آینده آغاز شود.

 

جلالی اجرای طرح مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت، نصب وب کیوسک های معرفی شهدا و ثبت سوابق دفن اموات از سال 57، تکمیل حسینیه اعظم گلزار شهدای وادی رحمت، احداث یادمان شهدا، برنامه ریزی برای احداث یادمان شهدای مفقودالاثر و برگزاری جلسات سخنرانی مذهبی در آرامستان‌ها را از دیگر فعالیت های این سازمان طی 5 سال گذشته برشمرد.

 

وی همچنین از اجرای طرح مقابله با نصب سنگ قبرهایی بالاسر، ارتفاع از سنگ کف و حکاکی آیات قرآنی و احدایث شریف بر روی قبور خبر داد و گفت: با توجه به توصیه مراجع، علما و بزرگان دین مبنی بر خودداری از نوشته شدن آیات قرآنی در کنار و بر روی سنگ قبور طرح ممانعت از اینگونه اقدام ها اجرایی می شود.

 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای تبریز همچنین از انتخاب 20 خادم افتخاری گلزار شهدای وادی رحمت و مزار شهدای گمنام تبریز خبر داد و افزود: در جریان زلزله 21 مرداد منطقه ارسباران با اعزام اکیپ حمل متوفی و امدادرسان 58 نفر از زلزله‌زدگان در آرامستان وادی رحمت تبریز دفن شدند./935/د101/ب

ارسال نظرات