۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۷۳۰
در قم؛

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) گشایش یافت.
تجليل از برگزيدگان مسابقات تفسير و مفاهيم قرآن هيئات مذهبي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم عصر امروز شانزدهم آبان ماه در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) گشایش یافت.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت معصومه(ع)، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، اعضای هیئات مذهبی استان و اقشار مختلف مردم از حاضرین در این مراسم بودند.

محمدعلی بختیاری زاده، دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم در سخنانی ابراز داشت: چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم در 40 غرفه دستاوردهای خود را به علاقه‌مندان و دوستاران ائمه‌اطهار(ع) ارائه می‌دهند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقای سطح فکری و فرهنگی هیئات مذهبی استان دانست و بیان داشت: هیأت‌های مذهبی نقش مؤثری در نشر معارف اهل‌بیت(ع) دارند از این‌رو باید با یکدیگر تعامل، همکاری و هماهنگی کنند تا بتوانند نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی نقش مؤثری در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان دارند و با قرار دادن جوانان در دامن خود آن‌ها را از انحراف حفظ می‌کنند، از این‌رو باید نمایشگاهی باشد تا در آن بتوانند توانمندهای خود را به مردم معرفی کنند.

بختیاری زاده، بهره‌مندی و انتقال تجربیات استادان، نخبگان و پیشکسوتان عرصه هیأت داری به افراد و هیأت‌های جوان و بالا بردن کیفیت هیأت‌های مذهبی استان را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم برشمرد.

وی در ادامه از برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبرداد و اظهار داشت: برای پاسخ به شبهات و سؤالات شرعی و اعتقادی در این مکان نشست‌های تخصصی با حضور استادان برجسته حوزوی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی به همت شورای عالی هیأت مذهبی استان قم و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان دایر شده است و از 16 آبان‌ماه تا 22 بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 21آماده ارائه خدمات به عاشقان ائمه عصمت و طهارت(ع) است./993/پ202/ی

ارسال نظرات