۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۹۵۰
در بروجرد؛

مراسم پنجاه و سومین سالگرد آیت الله بروجردی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم پنجاه و سومین سالگرد حضرت آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی در بروجرد برگزار شد.
آيت الله بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آیین پنجاه و سومین سالگرد آیت الله بروجردی شب گذشته با حضور علما، طلاب، روحانیون و جمعی از مردم بروجرد در مسجد ناسکدین این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام گنجی، استاد حوزه و دانشگاه به شخصیت فقهی و علمی آیت الله بروجردی اشاره کرد و تربیت شاگردان کار آمد را یکی از ویژگی‌های این عالم بزرگ برشمرد و تصریح کرد: ده‌ها کتاب فقهی و رجالی از این مرد بزرگ آماده شده و همت خیران را جهت چاپ و ارائه به حوزه‌های علمیه می طلبد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، حضرت آیت الله بروجردی(ره) را افتخاری بزرگ برای مردم شهرستان بروجرد برشمرد و گفت: این مرجع تقلید نه تنها سیطره کامل، کافی و وافی به فقه شیعه داشت‌ بلکه مسلط بر فقه حنفی‌، مالکی، حنبلی و شافعی نیز بود.

 

وی دفاع از مکتب اهل بیت و ایستادگی در برابر هر انحرافی را از ویژگی های ممتاز حضرت آیت الله بروجردی برشمرد و گفت: انسان زمانی که به درجه فقاهت و علم مرجع بزرگ مراجعه می‌کند، به نکات بسیاری می رسد.

 

قابل ذکر است، حضرت آیت‌‌‌الله سیدحسین طباطبایی‌بروجردی در سال 1292‌هجری قمری در بروجرد به دنیا آمد‌، 18 سال پس از تولد جهت تحصیل علم وارد اصفهان شد و مدت 10 سال در حوزه علمیه‌ صدر‌ تحصیلات خود را تکمیل و دروس سطح، خارج فقه، اصول، فلسفه، کلام، هیئت، ریاضی، رجال و حدیث را فرا گرفت.

 

وی در سال‌1320هجری قمری وارد نجف اشرف می‌شود و در سن 28 سالگی در آن شهر به درجه اجتهاد نائل شد.

 

این شخصیت برجسته پس از هفتاد سال تلاش علمی و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در صبح روز پنجشنبه مقارن 13 شوال 1380 هـ .ق برابر با دهم فروردین 1340 شمسی در حالی‌که 88 بهار زندگی را پشت سر گذاشته بود، چشم از جهان فرو بست./9464/پ202/س

ارسال نظرات