۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۵۰۰
امسال؛

200 بقعه متبرکه گیلان مرمت و بازسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از مرمت و بازسازی200 بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از مرمت و بازسازی200 بقعه متبرکه استان  خبر داد.

 

وی با بیان این که گیلان رتبه نخست کشور را در بازسازی و مرمت اماکن متبرکه دارد، افزود: عملیات اجرایی مرمت این  تعداد بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت ‌و ساز و بازسازی بقاع و مراکز مذهبی خاطرنشان کرد: اگر این ساخت و سازها تنها از محل نذورات انجام شود مدت اجرای این پروژه‌ها بسیار طولانی می‌شود و در این راستا از خیران انتظار می‌رود برای تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه‌های عمرانی مشارکت مناسب را این سازمان داشته باشند.

 

امامزادگان چراغ هدایت جامعه هستند

 

وی در ادامه سخنان خود امامزادگان را چراغ هدایت جامعه معرفی کرد و با بیان این که نوادگان ائمه اطهار و هر کجا که باشند ملجأ و پناهگاه مردم هستند، خاطرنشان کرد: حضور امامزاده‌ها در هر منطقه ای سبب هوشیاری و بیداری مردم می‌شود.

 

حجت الاسلام عادلی از اماکن متبرکه به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت‌های دینی و فرهنگی موجود در کشور یاد کرد و با اشاره تأکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، افزود: همه باید تلاش کنند تا اماکن متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.

 

وی با بیان این که دلدادگی ملت ایران به ائمه اطهار(ع) و نوادگان آنها قابل وصف نیست، خاطرنشان کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی همواره حضوری وصف ناپذیر در اماکن متبرکه و امامزادگان دارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه ، زیارت از حرم مطهر ائمه اطهار(ع) و خاندانشان را سبب ایجاد آرامش در جسم و روح افراد دانست و گفت: مردم برای برطرف کردن مشکلات و نیازهای خود به اهل‌بیت (ع) متوسل می‌شوند.

 

وی بقاع متبرکه را سرمایه های معنوی کشور دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی در حفظ و نگهداری از این نعمت های الهی ضروری است.

 

تحریم های یک جانبه غرب نشان از ضعف و ناتوانی آنها در برابر اراده ملت ایران است

 

حجت الاسلام عادلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: همه تحریم‌ها و فشارهای دشمنان به دلیل ضعف و ناتوانی آنها در برابر اراده ملت ایران است.

 

وی با بیان این که در برابر حق همواره باطل قرار داشته است، گفت: در تاریخ اسلام نیز یک نمونه بارز آن محاصره اقتصادی و اجتماعی پیامبر(ص) و یاران ایشان در شعب ابی‌طالب آمده که سبب سختی‌های بسیاری برای آنها شد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گیلان مقاومت را یک راهکار اساسی برای مقابله با تحریم‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: در بحث هسته‌ای در برابر فشارهای دشمنان مقاومت کردیم و پیروز شدیم و در موضوع اقتصادی نیز باید در مقابل زورگویی‌ها و تحریم‌ها مقاوم باشیم.

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به پایداری 33 ساله ملت ایران در مقابل فشارهای آمریکا و غرب یادآور شد: در مسائلی مانند موضوع هسته‌ای هرگاه با اتحاد در مقابل دشمن مقاومت کردیم شاهد عقب‌نشینی آنها بودیم./950/پ202/س

ارسال نظرات