۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۶۹۹۳
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

مرمت 250 امامزاده در استان مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از 1300 امامزاده در مناطق مختلف استان، از بازسازی بارگاه 250 امامزاده استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف  و امور خیریه مازندران امروز در در حاشیه مراسم تجلیل از کارمندان نمونه این اداره کل از ساخت و ساز بارگاه 250 امامزاده استان خبر داد.


وی با بیان این که مازندران با دارا بودن بیش از 1300 امامزاده نگین کشور است، افزود: اجرا و اتمام این پروژه ها نیاز به همت و تلاش همه جانبه مردم دارد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود وقف را صدقه ای جاریه دانست و گفت: مازندران بیش از سیزده هزار موقوفه و بیش از یکصد و چهل هزار رقبه دارد و مردم و نهادهایی که این این موقوفات را در اختیار دارند با حقوق وقف را بپردازند.


حجت الاسلام سهرابی از مطالبه چهل میلیارد ریالی اوقاف مازندران از بیست نهاد دولتی خبر داد و ادامه داد: متأسفانه برخی دستگاه های اجرایی نسبت به پرداخت حقوق موقوفات بی توجه هستند.


وی با اشاره به ثبت موقوفات در سامانه جامع موقوفات گفت: حدود هشتاد درصد اسناد اجاره موقوفات در سامانه ثبت شده است و تا پایان شهریور به روز خواهد شد.


مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از رونق فعالیت های فرهنگی در اماکن متبرکه و امامزادگان خبر داد و گفت: تاکنون در طرح تربیت حافظ قرآن بیش از 9 هزار و سیصد نفر نام‌نویسی کرده اند و سهمیه ده هزار نفری خوشبختانه در حال تکمیل شدن است و این کلاس ها در 127امامزاده در حال برگزاری است.


حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح نشاط معنوی با آموزش بیش از پنج هزار دانش آموز در 118 پایگاه استان برگزار شد، خاطرنشان کرد:  طرح ضیافت در ماه رمضان، سوگواره یاس نبوی از جمله مهم ترین برنامه های فرهنگی در امامزادگان بوده است.


وی همچنین از برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی همزمان با دهه کرامت در اماکن متبرکه مازندران خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم و مسابقات مدیحه سرایی، همخوانی قرآن، اذان و ابتهال در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.


مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که
امامزادگان از نوادگان ائمه معصومین (ع) بوده اند و دارای جایگاه والایی در بین مردم هستند، گفت: برای پاسداشت و گرامیداشت این بزرگواران که دارای کرامت و معنویت فراوان در مناطق مختلف استان هستند یادمان امامزادگان در 17 شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به پایگاه اول تشیع در مازندران گفت: حکومت علویان از اولین حکومت شیعه در جهان بوده‌اند که به واسطه ارادت و ادب و احترام به امامان معصومین و پذیرش فرزندان این خاندان مطهر باعث افتخار و سربلندی در جهان شده‌اند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات