۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۶۱۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تکیه بر اصول انقلاب رویکرد اصلی شهیدان رجایی و باهنر بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مکتبی بودن را یکی از ویژگی های دولت شهیدان رجایی و باهنر دانست و خاطرنشان کرد: این دو شخصیت انقلابی کشورمان با تکیه بر اصول و ارزش های اسلام و انقلاب در دوران کوتاه خدمت خود منشأ خدمات ارزنده ای بودند.
هفته دولت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه این اداره که همزمان با هفته دولت برگزار شد، گفت: هفته دولت یادآور روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است.


وی با بیان این که هفته دولت یادآور فداکاری‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ رجایی و باهنر است، ادامه داد: این هفته نویدی ‌برای همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی است که‌ با تلاش بیشتر در راه رضای‌ خداوند و خدمت به مردم گام برداشته و از این فرصت جهت خدمت صادقانه به مردم ‌بهره‌برداری کنند.


حجت الاسلام سهرابی، مکتبی بودن را یکی از ویژگی های دولت شهیدان رجایی و باهنر دانست و خاطرنشان کرد: این دو شخصیت انقلابی کشورمان با تکیه بر اصول و ارزش های اسلام و انقلاب در دوران کوتاه خدمت خود منشأ خدمات ارزنده ای بودند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مبارزه با محرومیت، تبعیض و بی عدالتی را رویکرد اصلی دولت شهیدان رجایی و باهنر دانست و تصریح کرد: ایجاد رفاه و آسایش برای ملت ایران اسلامی مهم ترین دغدغه این دو شهید بزرگوار بود.


حجت الاسلام سهرابی با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت های برجسته و تأثیرگذار همواره مورد کینه دشمنان انقلاب بودند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 33 سال اخیر بزرگ ترین قربانی ترورسیم بوده است.


وی با اشاره به این که مخالفان نظام اسلامی از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب با ترور افراد برجسته انقلاب سعی در توقف قطار پیشرفت کشورمان را داشتند، افزود: رهبری های پیامبر گونه امام راحل، مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت ایران همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد و نظام دینی را به یک قدرت بلامنازع در عرصه بین المللی تبدیل کرده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز استکبار جهانی هراس زیادی از ترقی و توسعه ایران اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی دشمنان علیه کشور نشانه عجز و ناتوانی آنها در برابر گفتمان انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام سهرابی با بیان این که نظام اسلامی عزت و اقتدار خود را مرهون و مدیون مردان و شهدای بزرگی چون رجایی و باهنر است، گفت: همگان به ویژه مسؤولان باید با الگوگیری از این شخصیت های ارزنده با ارائه مدل حکومتی جامع و کامل زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: به منظور ساختن ایرانی اسلامی و آباد، جوانان امروز ایران باید از شهدایی چون رجایی و باهنر سرمشق و الگو بگیرند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یادمان امامزادگان در 17 شهرستان خبر داد و گفت:  امامزادگان از نوادگان ائمه معصومین(ع) بوده اند و دارای جایگاه والایی در بین مردم هستند.


حجت الاسلام سهرابی با اشاره به پایگاه اول تشیع در مازندران گفت: حکومت علویان از نخستین حکومت شیعه در جهان بوده اند که به واسطه ارادت و ادب و احترام به امامان معصوم(ع) و پذیرش فرزندان این خاندان مطهر باعث افتخار و سربلندی در جهان شده اند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از وجود بیش از هزار و 300 امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: امروز رسالت مردم این استان
و علاقمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  نسبت به دیگران سنگین تر است تا شأن و شخصیت آنان را حفظ و برای تلاش عمران و آبادی و حضور در این اماکن برای ارتقای معنویت فردی و اجتماعی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که  طرح ملی تربیت حافظان قرآن در 125 پایگاه در امامزادگان و اماکن مذهبی استان از ابتدای ماه رمضان فعال شده است، گفت: تاکنون هشت هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

 

وی سهمیه مازندران در اجرای این طرح را ده هزار نفر اعلام کرد و افزود: در آینده ای نزدیک به این میزان تعیین شده خواهیم رسید.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که اسامی قرآن آموزان حافظ در سامانه جامع بقاع متبرکه به ثبت رسیده است، گفت: برای همه این قرآن آموزان در این پایگاه ها حداقل هفته ای یک جلسه کلاس آموزشی درحال برگزاری است که قرآن آموزان ضمن حفظ آیات جزء سی و یک و دو قرآن کریم، محفوظات خود را به مربی تحویل دهند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات