۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۱۳۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

مساجد بهترین پایگاه برای برای مقابله با عرفان های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران، مساجد را بهترین پایگاه برای شناخت بیشتر نسل جوان با عرفان اسلامی برای مقابله با عرفان های نوظهور و دروغین دانست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به جایگاه رفیع مساجد در طول تاریخ گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام همواره بهترین پناهگاه برای کسب معنویت و مقابله با انحراف ها بوده است.


وی با اشاره به این که مسجد مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلام بوده است، افزود: با توجه به گسترش بدعت و خرافه در جوامع اسلامی که از سوی دشمنان اسلام ترویج می شود، مسجد بهترین پایگاه برای مقابله با اندیشه های انحرافی دشمنان است.


حجت الاسلام سهرابی با بیان این که دشمنان در تلاش هستند با ترویج عرفان های کاذب و نوظهور هویت دینی نسل جوان را از آنها بگیرند، ادامه داد: آنها می خواهند جوانان ما با اسلام و اندیشه های دینی بیگانه شوند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که هر روز شاهد ترویج عرفان های دروغین در سطح جامعه هستیم، افزود: متأسفانه نسل جوان ما هنوز آگاهی کافی نسبت به عرفان های اسلامی ندارد و مساجد می تواند پایگاه خوبی برای شناخت بیشتر آنها با عرفان های اصیل اسلامی باشد.


وی در ادامه سخنان خود افزود: مساجد به عنوان یک پایگاه معنوی تأثیر‌گذار جامعه اسلامی همواره کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و الحاد و ملجأ و مأمن دلباختگان حق و فضیلت بود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مساجد جوشیده است، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری امام راحل آغاز شد و با همراهی ملت ایران همراه بود در طول حیات خویش نیرو و توان خود را از مساجد یافته و همه نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را که کمر همت به نابودی اسلام ناب بسته‌اند، خنثی کرده است.


حجت الاسلام سهرابی از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مسجد از ابتدای تأسیس تاکنون یک نهاد فرهنگی به شمار می آید، گفت: این پایگاه معنوی نقش مهمی در ایجاد انسجام و ارتباط بین مردم بر عهده داشته و می تواند قلوب مؤمنان را به هم نزدیک تر و مستحکم تر کند.


وی با تأکید براین که مساجد در ماه مبارک رمضان بهترین مکان برای نزدیکی با خداوند متعال و بهره‌گیری از معنویت این ماه پر فیض بوده است، بیان داشت: حضور پر شور نسل جوان در شب های قدر نشان دهنده فطرت دینی این نسل است.

 

حجت الاسلام سهرابی ایجاد یک فضایی همانند مسجد برای حضور هرچه بیشتر نسل جوان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید زمینه ای را فراهم کرد تا نوجوانان و جوانان ما حضوری حداکثری در مساجد داشته باشند که این مسأله خود زمینه ساز تقویت روح معنویت و تقوا در آنها خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و 100 مسجد در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: مازندران از لحاظ تعداد مساجد در سطح کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است./950/ت302/ب

ارسال نظرات