۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۰۳۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

توبه و استغفار از مهم ترین اعمال شب های قدر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که سیره عملی امام علی (ع) باید بیشتر در جامعه اسلامی تبیین شود، تصریح کرد: دنیای امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ علوی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع نمازگزاران امامزاده عباس(ع) ساری با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام علی (ع) و شب های پرفیض قدر، گفت: باید از لحظه های ملکوتی این شب های با عظمت نهایت استفاده را در جهت تقرب به درگاه خداوند متعال ببریم.


وی با بیان این که
 همه لحظات مؤمن باید توأم با دعا، نیایش و تلاوت قرآن باشد، افزود: انس و الفت با کلام الهی بهترین عمل در ماه مبارک رمضان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود توبه و استغفار به درگاه خداوند را یکی از مهم ترین اعمال شب های قدر دانست و خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی همه درها را برای بازگشت دوباره انسان باز کرده است و نباید به راحتی این لحظه ها را از دست بدهیم.


حجت الاسلام سهرابی با اشاره به شخصیت مولی الموحدین حضرت علی(ع) گفت: آن امام همام سروری برای مصلحان عالم، افسری برای سروران و رهبری برای افسران عالم بوده است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امام علی (ع) در رادمردی، جلالت، رشادت، شجاعت ها نمونه بود، تصریح کرد: ایشان با همه این اوصاف نیک در برابر ایتام و مساکین زانو می زند و می نشیند.

 

وی دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه را یکی از ویژگی های امام علی (ع) دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگی علوی است.

 

حجت الاسلام سهرابی با تأکید براین که سیره عملی امام علی (ع) باید بیشتر در جامعه اسلامی تبیین شود، تصریح کرد: دنیای امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ علوی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم اطعام دهی ماه مبارک رمضان در 75 امامزاده استان خبر داد و گفت: این مراسم هر ساله از سوی اوقاف و امور خیریه استان در اماکن متبرکه استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی به سخن امام علی (ع) در خصوص رستگاری خویش اشاره کرد و گفت: رستگاری آن امام همام این بود که همه وظایف خود در برابر مسلمانان به خوبی انجام داد.

 

وی تقوا را یکی از مهم ترین راه های رسیدن به رستگاری دانست و خاطرنشان کرد: شفاعت نزد خداوند متعال و نیز مجاهدت در این مسیر از دیگر راه های رسیدن به رستگاری حقیقی است.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: پیامبر گرامی (ص) نیز جهاد با نفس را جهاد اکبر توصیف کردند و ماه مبارک رمضان نیز فرصت خوبی برای حرکت در این مسیر است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با بهره گیری از همه توان و سرمایه خود علیه اسلام و ارزش های اسلامی وارد میدان شدند، خاطرنشان کرد: دشمن برای تضعیف دین اسلام در بین جوامع اسلامی به این نتیجه رسید باید بین جوانان و قرآن و ائمه اطهار فاصله انداخت.

 

حجت الاسلام سهرابی به طرح تربیت حافظان قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق رهنمودهای رهبری اشاره کرد و گفت: در این طرح سازمان اوقاف وظیفه تربیت ده هزار حافظ قرآن را در مدت چهار سال عهده دار شده است.

 

وی با بیان این که جامعه قرآنی در برابر همه توطئه های دشمنان مصون خواهند ماند، تصریح کرد: مهم ترین عامل اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر بهره گیری از مفاهیم حیاتبخش قرآنی در متن جامعه بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی علیرغم همه توطئه های دشمنان امروز در اوج اقتدار بین المللی قرار دارد، گفت: ملت ایران تا زمانی که به ریسمان قرآن و ولایت چنگ زنند، هیچ گاه در برابر نظام سلطه شکست نخواهند خورد./950/ پ202/ب

ارسال نظرات