۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۰۰۹
مدیرکل اوقاف مازندران:

قرآن هدایت کننده بشر در رسیدن به اهداف والای انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران قرآن را بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی دانست و گفت: باید زمینه جهانی شدن مفاهیم حیاتبخش قرآنی فراهم شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، شب گذشته در محفل نورانی انس با قرآن کریم در آستانه مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل با بیان این که همه خوبی ها در قرآن نهادینه شده است، گفت: ماه رمضان فرصتی ارزنده از سوی خداوند متعال برای
 تهذیب نفس، تکامل معنوی خویش و نزدیکی به قرب الهی است.


وی با تاکید بر این که مفاهیم حیاتبخش قرآنی باید به سراسر کشورهای جهان صادر شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امروز دشمن در کمین نشسته است تا با نقشه ها و برنامه های خود قرآن را از ما بگیرد و دلیلش این است که می داند اگر قرآن و پیروی از دستورات آن را از جامعه اسلامی بگیرد دیگر ارزش ها رنگ خواهد باخت و اسلام هم از ما گرفته خواهد شد.


حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که قرآن نور است و باید از آن استفاده کامل را ببریم، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید در تربیت فرزندانشان براساس تعالیم قرآنی بکوشند و آنان را با معارف و حقایق این کتاب آسمانی پرورش دهند تا دل های پاک آنان به سوی خداوند متعال بشتابد و از هر پلیدی و زشتی دوری کند.


وی گفت: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که اینها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.


حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مردم استان مازندران مردمی قرآنی و علاقمند به تعالیم والای آن هستند، خاطرنشان کرد: در طرح ملی حفظ و قرائت قرآن کریم تعداد ده هزار سهمیه به استان اختصاص یافت که به حول قوه الهی تاکنون دو هزار نفر از قرآن دوستان مازندرانی در این طرح شرکت کردند.


مدیرکل اوقاف مازندران در پایان گفت: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.


گفتنی است، در این مراسم استاد فاروق احمد احمد ضیف از کشور مصر به تلاوت مجلسی قرآن کریم پرداخت./950/پ202/ب

ارسال نظرات