۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۹۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ماه رمضان فرصتی برای دوری از مادی‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای دوری از روحیه مادی‌گری و دوست داشتن دنیا دانست و گفت: باید در این ماه دنیا را مقدمه ای برای آخرت خود قرار دهیم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف امور خیریه مازندران، امروز در جمع هیأت امناء برخی از امامزادگان استان در ساری، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای زدودن درون از ناپاکی ها دانست و گفت: باید از لحظه لحظه های این ماه در جهت خود سازی وتهذیب نفس بهره گیریم.


وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان یک الگو و سرمشق است‌ براى اینکه ثابت کنیم که می‌توانیم مراقب صحت عمل‏ و درستى عبادات خویش باشیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: ماه رمضان و روزه‌داری منجر به افزایش مشارکت در کارهاى‏ خیر و عام‌المنفعه می‌شود و فرصت مغتنمی است تا با حضور در مجالس قرآن و احکام، بیش از پیش با واجبات الهی آشنا شویم.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: فضای ماه رمضان بهترین فرصت است تا بتوانیم روحیه مادی‌گری و دوستی به دنیا را از خود دور کنیم و دنیا را مقدمه‌ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به لزوم انس با قرآن در ایام ماه رمضان افزود: گوش فرا دادن به آیان نورانی قرآن کریم و تفسیر آن بهترین غذای روح است زیرا مجموعه کامل از دستورهای فکری و عملی است که موجب بیداری عقل و احساس مردم در راستای صراط مستقیم می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این استان خبر داد، گفت: اجرای این طرح همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه مازندران آغاز شد و تا پایان همین ماه ادامه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام سهرابی همچنین برگزاری آیین های عزاداری ویژه شب های قدر، جشن میلاد امام حسن (ع)، برپایی نماز جماعت و قرائت ادعیه در ماه رمضان، مراسم روزانه مناجات با خدا، برگزاری نمایشگاه، اطعام دهی با نیات واقفین خیراندیش، شرکت در راهپیمایی روز قدس، اهدای قرآن به مقابر امامزادگان و برپایی نماز عید فطر در این مکان ها و بقاع متبرکه استان را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده ماه رمضان برشمرد.
 
مدیر کل اوقاف مازندران هدف از برگزاری این برنامه ها را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه، به ویژه برای نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی، ایجاد محافل انس با قرآن و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش اعلام کرد.
 
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به برگزاری مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری افزود: همانطور که پیش بینی می شد استقبال گسترده‌ای از این محافل صورت گرفت.


وی با اشاره به این که روز گذشته این مراسم در مصلی شهرستان بندپی شرقی، مسجد مهدیه روستای قراخیل قائمشهر و امامزاده قاسم (ع) محمودآباد برگزار شد، گفت: استاد فاروق احمداحمد ضیف امروز هم درآستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) آمل، امامزاده سید حسین (ع) شیرود و امامزاده بسمل (ع) رامسر به تلاوت قرآن می پردازد.


حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه باید همه در خدمت قرآن کریم باشیم و از آیات نورانی آن بهره برده و استفاده کنیم بیان داشت: از کلیه علاقه مندان و مشتاقان به این محفل نورانی دعوت می شود تا با حضور در این جلسات از فیوضات آن بهره مند شوند./950/پ202/ب

ارسال نظرات