۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۸۶۰
آیت الله موسوی جزایری:

قبول نداشتن مواضع سیاسی امام جمعه دلیل و مجوزی بر عدم حضور نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با رد شبهه ای مبنی بر عدم حضور در نماز جمعه به دلیل قبول نداشتن بخشی از مواضع امام جمعه در رابطه با مسائل سیاسی گفت: این مسئله عذر شرعی و دلیلی بر عدم حضور شخص در نماز جمعه نمی شود.
آيت الله موسوي جزايري

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با ابراز تأسف از کشتار فجیع مردم مسلمان میانمار به دست بودایی های تندروی این کشور اظهار داشت: متأسفانه با وجود چنین اوضاعی دولت مردان میانماری تنها نظاره گر اوضاع هستند و از مدعیان حقوق بشری نیز صدایی شنیده نمی شود.
 نماینده ولی فقیه در خوزستان به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که کشور دارای اقتصادی محکم در مقابل دشمن باشد.
 نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: خارج شدن از اقتصاد تک محصولی و میثاق ملی در راستای استفاده از تولید ملی و عدم به کارگیری تولیدات خارجی از مهم ترین راه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.
 آیت الله موسوی جزایری با اشاره به هفته آموزش های فنی و حرفه ای تصریح کرد: گسترش و توسعه ی آموزش های فنی و حرفه ای از راه های حل مشکل بیکاری در جامعه است.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تأکید کرد: با قرار گرفتن جوانان زیر پوشش فنون فنی و حرفه ای مشکل بزرگ بیکاری جوانان به آسانی حل خواهد شد.
 وی به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: قبل از انقلاب نیز در برخی از شهرهای ایران اسلامی و بنا به صلاحدید علمای آن زمان نماز جمعه اقامه می شد که از بزرگترین ائمه جمعه در آن زمان می توان به علامه مجلسی و در خوزستان به سید نعمت الله جزایری اشاره کرد.
 نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطر نشان کرد: بحمدالله پس از فروپاشی نظام بعثی در عراق، به دستور آیت الله سیستانی شاهد برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر عراق نیز هستیم.
 امام جمعه اهواز با رد شبهه ای مبنی بر عدم حضور در نماز جمعه به دلیل قبول نداشتن بخشی از مواضع امام جمعه در رابطه با مسائل سیاسی گفت: این مسئله عذر شرعی و دلیلی بر عدم حضور شخص در نماز جمعه نمی شود.
 استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به تأکید پیامبر در خطبه شعبانیه مبنی بر تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خواندن قرآن و شرکت در نماز جماعت در این ماه پر برکت همچون سنگری انسان را در مقابل حربه های دشمن حفظ می کند.
 آیت الله موسوی جزایری به دیگر روایات وارده در اهمیت تلاوت قرآن در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: چیزی سخت تر برای شیطان نیست که مؤمن را در حال تلاوت قرآن ببیند چرا که آیات قرآن می تواند انسان ساز باشد و در دل و جان او اثر کند.
 گفتنی است در پایان نماز جمعه مردم ولایتمدار خوزستان با سردادن شعار های «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و دولتمرد میانمار ننگت باد» حمایت خود را از مردم مظلوم میانمار اعلام کردند./9464/پ201/ج
ارسال نظرات