۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۶۶۸
همزمان با ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

گسترش فعالیت‌های مرکز پاسخگویی به شبهات تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر از گسترش فعالیت‌های این مرکز همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.
پاسخگويي به سؤالات ديني
 
حجت الاسلام رضا دهقانی، مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همچون سال‌های گذشته فعالیت‌های این مؤسسه در دو نوبت گسترش خواهد یافت.
وی با بیان این‌که مؤسسه منیر به صورت غیردولتی و به همت جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه تبریز فعالیت می کند، افزود: مؤسسه منیر در ماه مبارک رمضان همه از روزه از ساعت 9 صبح تا نیم ساعت مانده به اذان مغرب آماده پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی شهروندان است.
حجت الاسلام دهقانی با اشاره به این‌که روحانیان فعال این مرکز روزانه پاسخگوی حدود 2 هزار مراجعه حضوری و تلفنی هستند، افزود: این مرکز افزون بر پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی شهروندان، آماده ارائه مشاوره ‌های دینی و فقهی است که با استقبال شهروندان مؤمن و متدین تبریز نیز همراه بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: این مؤسسه بدون درنظر گرفتن دفاتر مراجع عظام تقلید در تبریز، به‌عنوان نخستین مرکز پاسخگویی به شبهات دینی در استان شناخته می شود؛ اما متأسفانه به سبب مشکلاتی که این مؤسسه از ابتدای فعالیت تاکنون داشته، خواهران طلبه در این مجموعه برای پاسخگویی حضور نداشته‌اند.
حجت الاسلام دهقانی با اشاره به این‌که بارها نسبت به محل نامناسب این مرکز غیردولتی صحبت‌ها و وعده‌هایی ارائه شده اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: محل فعالیت مؤسسه منیر در زیرزمین مغازه‌ای به مساحت کمتر از 30 مترمربع واقع در خیابان قطران است که مکانی بسیار نامناسب برای فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دین است.
مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر خاطرنشان کرد: این مؤسسه سال ها است که به عنوان تنها مرکز تخصصی پاسخگویی به شبهات دینی، به همت تعدادی از طلاب و روحانیان دانش آموخته حوزه علمیه تبریز راه اندازی شده؛ اما به‌علت مکان نامناسب قادر به گسترش فعالیت‌های تبلیغی خود نبوده است.
حجت الاسلام دهقانی با بیان این‌که ظرفیت های بسیاری برای فعالیت های تبلیغی در استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز وجود دارد، تصریح کرد: در صورت مساعدت مسؤولان و متولیان امر، این مؤسسه بدون هیچ چشم‎داشتی حاضر به گسترش فعالیت های خود در پاسخگویی به سؤالات دینی شهروندان است.
بنابر این‌گزارش، مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر آماده پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی عموم شهروندان تبریزی با شماره‌های 4419222 و 4418222 و نمابر 4436455 است.
همچنین مرکز پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه طالبیه تبریز در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های خود را در دو نوبت از ساعت 9 صبح تا اذان مغرب و عشا گسترش خواهد داد.
بر این اساس، با توجه به موقعیت منحصر به فرد حوزه علمیه طالبیه تبریز که همه روزه میزبان گردشگران و جهانگردان داخلی و خارجی است، مرکز پاسخ‌گویی به شبهات این مرکز علوم دینی، با استقبال گسترده گردشگران و مسافران فصل تابستان رو به رو بوده است.
این مرکز با مشارکت طلاب سطح دو و سه حوزه علمیه طالبیه همه روزه به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی آماده پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی عموم مردم مؤمن و متدین است، عموم مردم تبریز می توانند جهت دریافت پاسخ سؤالات دینی خود با شماره تلفن‌های 5257412 و 5257413 تماس گرفته و یا سؤال خود را از راه پست الکترونیکی به نشانی pasokhtalebiiehe@gmail.com ارسال کرده و منتظر پاسخ بمانند./935/پ202/س
 
ارسال نظرات