۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۳۳۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ظرفیت دینی اماکن متبرکه سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان ظرفیت‌ های دینی و فرهنگی ویژه‌ای در مناطق مختلف کشور یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های معنوی در جهت تعمیق باورهای دینی در سطح جامعه بهره گرفت.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت امامزادگان و مساجد در سطح جامعه گفت: از جمله دلایل اصلی برای راهیابی و دستیابی به معنویت و ارتباط با خداوند متعال برای هر مسلمان مکان و شرایط موجود در آن مکان است و اماکن مذهبی و دینی جزء اعتقادات همه ما است که می‌توانیم در این اماکن با معبود خود ارتباط برقرار کنیم.

 

وی افزود: فراهم کردن زمینه لازم برای قرب الهی نیاز به همت و تلاش همه جانبه دارد و به ویژه اگر بخواهیم نسل جوان و نوجوان را به مساجد و اماکن مذهبی و امامزاده‌ها سوق دهیم باید فضای لازم در این اماکن بهتر و به روز باشد.

 

حجت الاسلام سهرابی اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت امکان متبرکه به منظور کسب معارف اسلامی بهره گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش تاثیر گذاری فراوان اماکن مقدس بر جوانان گفت: بقاع متبرکه با سیر جوانان در فضاهای معنوی آنها را به یاد خدا و اهل بیت (ع) می اندازد و از این لحاظ بسیار پرجاذبه و تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی و فرهنگی ویژه ای در مناطق مختلف کشور یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت های معنوی در جهت تعمیق باورهای دینی در جامعه بهره گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این سازمان در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌های مهم فرهنگی در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تأثیر‌گذار دینی و فرهنگی در سطح اماکن متبرکه به صورت ویژه در سازمان اوقاف دنبال می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: برای امر بازسازی، احداث، تعمیر و مرمت و تجهیز این اماکن در سال گذشته 97 میلیارد ریال از سوی این اداره کل در اختیار امامزادگان و مساجد و حسینیه و مصلی‌ها قرار گرفته و مساعدت شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: از مجموع این اعتبارات مبلغ 23 میلیارد ریال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و مبلغ 74 میلیارد ریال از سوی استانداری جذب شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: این اعتبارات در سال گذشته در مجموع به هزار و 863 مسجد، 707 امامزاده و بقعه متبرکه، 216 حسینیه و 82 حوزه علمیه و فاطمیه و مصلی پرداخت شده است.

 

وی در پایان بیان داشت: با توجه به این که مازندران دارای بیش از چهار هزار و 400 مسجد و هزار و 300 امامزاده و سه هزار و 700 اماکن مذهبی دیگر دارد نیاز به اعتبارات بیشتری دارد که نیاز به همت مسؤولان و خیرین است./950/ پ202/ب

ارسال نظرات