۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۰۶۴
نیویورک‌تایمز:

پنتاگون از توانایی ایران در بستن تنگه هرمز آگاهی دارد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با اذعان به قدرت ایران برای بستن تنگه هرمز نوشت: ایران توانایی کامل برای بستن تنگه هرمز را دارد.
پنتاگون از توانایی ایران در بستن تنگه هرمز آگاهی دارد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نیویورک تایمز، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله ای نوشت: مقامات ارشد پنتاگون از توانایی ایران در بستن تنگه هرمز آگاهند و می دانند که ایران هر موقع که اراده کند می تواند این تنگه که محل عبور نفتکش‎های سراسر جهان است را تحت کنترل بگیرد.

 

نیویورک‌تایمز افزود: ایران در پاسخ به تحریم‌ها گفته است قانونی را در مجلس خود تصویب می‌کند که عبور مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز را متوقف کرده و همچنین دست به آزمایش موشک زده است.

 

این روزنامه افزود: مقامات آمریکایی با اطلاع از این موضوع تلاش می کنند نیروهای کمکی بیشتری را به خلیج فارس اعزام کنند تا از تلاش احتمالی ایران برای بستن تنگه هرمز جلوگیری کنند.

 

همچنین آمریکا بر تعداد جت‌های جنگنده خود در منطقه که می‌توانند تا عمق خاک ایران پرواز کنند نیز افزوده‌ است.

 

نیویورک‌تایمز اظهار داشت: اوباما، رییس جمهور آمریکا که از سوی رقیب جمهوری‌خواهش به ضعف در برابر ایران متهم شده، قصد دارد قدرت خود را در منطقه افزایش دهد تا ضعیف به نظر نرسد و در عین حال تمایلی به ایجاد تنش در منطقه هم ندارد. 

 

این روزنامه آمریکایی نوشت: هرچند که گروهی از کارشناسان ایرانی، اروپایی و آمریکایی قرار است پای میز مذاکره بنشینند اما مذاکره با ایران در بن‌بست قرار دارد و این کشور حاضر نیست از مواضع خود عقب نشینی کند./982/ب902/ک

 

 

ارسال نظرات