۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۶۷۳
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

طرح نشاط معنوی در 108 امامزاده مازندران برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران از آغاز ثبت نام طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: این طرح در 108 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.
طرح نشاط معنوي


حجت‌لاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از آغاز ثبت نام طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: این طرح در 108 امامزاده شاخص استان مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که این طرح تنها در جوار امامزادگان برگزار می‌شود افزود: با توجه به اهمیت امامزادگان و تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی و تأثیر‌گذاری بقاع بر روحیه افراد به‌ خصوص جوانان و نوجوانان از امکانات موجود در این اماکن استفاده خواهد شد تا طرح نشاط معنوی با کیفیت و کمیت خوبی برپا شود.

حجت الاسلام سهرابی هدف از اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در جهت بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه وبرنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان با شور و نشاط جوانی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان امسال، خاطرنشان کرد: علاقه‎مندان گروه‌های سنی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه می‌توانند تا سوم تیر‌ماه دراین طرح نام‌نویسی کنند تا در طول این طرح از برنامه‌های قرآنی، اخلاق، احکام و برگزاری برنامه‌های تفریحی، ورزشی و اردویی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین از بهره گیری حدود 20 مبلغ مجرب حوزه در مباحث مختلف این طرح خبر داد و افزود: خوشبختانه سال گذشته حضور مبلغان دینی در طرح نشاط معنوی با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان مواجه شده است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که حضور روحانیان در اجرای این طرح، بازدهی برنامه ها را چند برابر خواهد کرد، گفت: علاوه بر اعزام مبلغان از قم به استان از توان مبلغان بومی استان نیز در اجرای این طرح بهره گرفته خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که همه تلاش این سازمان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: به همین منظور با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی متنوع در ایام مختلف سال زمینه بهره گیری از فضای معنوی امامزادگان را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان فراهم خواهیم کرد./950/پ203/ب

ارسال نظرات