۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۴۶۸
در قزوین؛

کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت مقام عبدالجلیل رازی قزوینی امروز با حضور آیت الله باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین و جمع کثیری از علما و روحانیان در این استان برگزار شد.
کنگره عبدالجليل رازي قزويني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره بزرگداشت مقام عبدالجلیل رازی قزوینی امروز با حضور آیت الله باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین و جمع کثیری از علما و روحانیان در این استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی قزوینی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم، برگزاری چنین برنامه هایی را زمینه ساز شناخت ابعاد شخصیتی و مقام علمی علما دانست و گفت: برگزاری کیفی تر این همایش ها در شناخت جامعه با شخصیت های برجسته دینی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که این کنگره بزرگ روز چهارم خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به جایگاه علمی و فقهی این عالم برجسته دارند.

استاد حوزه و دانشگاه پاسداشت علمای شیعه را از مهم ترین راه های نشر معارف شیعی در دنیا دانست و تصریح کرد: عبدالجلیل رازی قزوینی از شخصیت های بنام شیعی است که در قرن ششم زندگی می کرد.

حجت الاسلام حسینی قزوینی با اشاره به این که متون این عالم وارسته در زمینه معارف دینی و شیعی زبانزد است، گفت: کتاب نقص یکی از یادگارهای این عالم نامی است که برای شیعه باقیمانده است.

وی به نقش عبدالجلیل رازی قزوینی در پاسخگویی به شبهات مطرح شده درآن دوران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این عالم برجسته همه توان خود را برای دفاع از حریم ولایت و متکب تشیع به کار گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه علمای شیعه را مرزبانان حقیقی اسلام ناب معرفی کرد و گفت: بزرگان دینی در تاریخ اسلام همواره دربرابر انحراف ها ایستادگی و ارزش های دینی محافظت کردند.

حجت‌الاسلام محمد‌تقی سبحانی‌نیا، معاون مؤوسسه دارالحدیث قم نیز در این مراسم به آثار ارزشمند عبدالجلیل رازی قزوینی اشاره کرد و با بیان این که این عالم نامی از جایگاه علمی والایی برخوردار بوده است، گفت: باید بیشتر شخصیت علمی این عالم وارسته برای جامعه تبیین شود.

وی با بیان این که عبدالجلیل رازی قزوینی تلاش های گسترده ای در دفاع از اسلام انجام داد بیان داشت: وی با تندروی های آن دوران مخالف بود و همواره سعی می کرد زمینه وحدت میان امت اسلامی را تقویت کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات