۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۳۲۸
در قم؛

پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهاء الدینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، عنوان کرد: آیت الله بهاء الدینی هیچ گاه از یاد خداوند غافل نمی‌شد، و با عمل خود مردم و اطرافیان را هدایت می کرد.
آيت الله بهاءالديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهاء الدینی که شب گذشته در مسجد اعظم و با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، علما، طلاب، و مردم همیشه در صحنه قم، برگزار شد، عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله بهاء الدینی  در بندگی خدا چیزی جز رضایت الهی را مد نظر قرار نمی داد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، همت بلند مرحوم آیت‌الله بهاء الدینی  را سبب موفقیت وی دانست و ابراز کرد: این عارف واصل حتی قبل از طلوعین هم کلاس های درس و اخلاق برگزار می‌کرد.

وی ساده زیسیتی آیت الله بهاء الدینی را مورد اشاره قرار داد و یاد آور شد: آن عارف بزرگ بدون تکلف باطلاب ارتباط برقرار می کرد و به منزل آنها می رفت و با مردم نیز همین گونه برخورد می کرد.

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر دائم الذکر بودن این عالم فقید خاطرنشان کرد: آن عارف الهی هیچ گاه از یاد خداوند غافل نمی‌شد، و با عمل خود مردم و اطرافیان را هدایت می کرد.

وی در ادامه به بیان نکات اخلاقی از آیات و روایات پرداخت و اظهار داشت: خلافت انسان بر روی زمین به خاطر علم اوست که تمام ملائک غیر از ابلیس را مجاب کرد تا به او سجده کنند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که خداوند آفرینش را برای عالم شدن انسان خلق کرده است، عنوان کرد: باید با معرفت به خدا در صدد آگاهی از علم واقعی تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، فلسفه خلقت و خلافت انسان را مسئله علم انسان توصیف کرد و افزود: اگر مسئله علم انسان نبود فرشتگان از لحاظ عبادت در مرتبه بالاتری قرار داشتند در حد خودشان اما چیزی که موجب تکریم و مقام والای انسان شد علمی بود که از ناحیه پروردگار به انسان داده شده بود.

امام جمعه موقت تهران، مراقبت از عبادات را مسیری برای رسیدن به خدا عنوان کرد و ابراز داشت: اگر علم عبادت است متعلمین باید به عنوان عبد در محضر پروردگار و در محافل علمی حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، توجه و تواضع نسبت به خدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر انسان خدا را بر دل خود حاکم و غیر او را از دل بیرون کند ، در برابر بندگان خدا دچار غرور و خود بزرگ بینی نمی شود./927/پ202/س
ارسال نظرات