۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۳۹۳
استاد حوزه علمیه بهبهان:

وحدت حوزه و دانشگاه یعنی همسویی در تدبیر امور ملت و جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام‎جمعه موقت بهبهان، یکی از راه های تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را توجه به وحدت عملی میان این دو قشر دانست و اظهار داشت: امروزه روحانیان و دانشگاهیان، هر یک در مسؤولیت های اجتماعی قلمرو خاصی دارند، ولی از آنجا که هر دو برخاسته از یک فرهنگ هستند، باید وحدت عملی داشته باشند.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت‎الاسلام سید‎علی موسوی ‎دهموردی امام جمعه موقت بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: اگر تا دیروز وحدت حوزه و دانشگاه برای پیروزی و بقای انقلاب اسلامی یک نیاز بود، امروز برای ادامه راه انقلاب، اتحاد و وحدت این دو مغز متفکر جامعه اسلامی ضرورتی دوچندان است.

وی بیان داشت: با شهادت شهید مفتح، منافقین فکر کردند با ترور شخصیت‌ها می‌توانند در روند انقلاب اسلامی خلل ایجاد کنند؛ ولی دیدند که سرعت انقلاب اسلامی بیشتر و روز به روز محکم‌تر شد.

امام جمعه موقت بهبهان، گفت: امروز به نظر می‌رسد در علوم دانشگاهی و به خصوص علوم طبیعی و تجربی باید این مسیر از طریق منابع عظیم و بزرگ اسلامی کشف شود.

وی تصریح کرد: غرض از وحدت حوزه و دانشگاه، این نیست که حوزوی ها، علوم دانشگاهی، و یا دانشگاهیان علوم حوزوی بخوانند؛ بلکه منظور از وحدت این است که هر دو گروه علمی، هماهنگ، متحد و همسو، به تدبیر امور ملت و جامعه اسلامی بپردازند.

حجت الاسلام موسوی ‎دهموردی ، یکی از راه‌های تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه را توجه به وحدت عملی میان این دو قشر دانست و اظهار داشت: امروزه روحانیان و دانشگاهیان، هر یک در مسؤولیت های اجتماعی قلمرو خاصی دارند، ولی از آنجا که هر دو برخاسته از یک فرهنگ هستند، باید وحدت عملی داشته باشند؛ چرا که انجام وظیفه هر یک از این دو قشر در حیطه قلمرو خود در جامعه، در نهایت باید به تکمیل فعالیت دیگری بیانجامد و این به دلیل لزوم یگانگی و همسویی نیروها با حرکت نظام جمهوری اسلامی است./9465/ت303/ص
ارسال نظرات