۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۶۵۱

کنگره استانی غدیر در قزوین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره استانی غدیر امروز با حضور آیت الله باریک و جمع کثیری از علما و روحانیان استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
غدير


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره استانی غدیر امروز با حضور آیت الله باریک و جمع کثیری‌ از علما و روحانیان استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید فتاح مرتضوی، مسؤول برگزاری کنگره استانی غدیر در ابتدای این مراسم با گرامیداشت دهه غدیر، غدیر را نماد ولایت در فرهنگ تشیع و آغاز امامت پس از نبوت پیامبر اعظم (ص)دانست و گفت: حقیقت و روح غدیر پاسداری از ولایت و امامت و ‏حکومت صالحان است و این پیام غدیر است. 

وی با بیان منزلت هفته ولایت به راه‌های ترویج فرهنگ ولایت و غدیر بین مردم اشاره کرد و بیان داشت: غدیر از جمله عوامل شناخت بهتر و عمیق‌تر دین مبین اسلام و خداشناسی است.

مسؤول برگزاری کنگره استانی غدیر با اشاره به این که غدیر، عید ولایت است، روزی است که دین خدا کامل شد و نعمت آن بر مردم به اتمام رسید، ادامه داد: هدف اصلی غدیر تبعیت از پیامبر و اهل بیت (ع) است، عید غدیر منحصر به یک زمان نیست و ایستادگی ندارد و همچنان تداوم پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: در تبیین تاریخ و اهمیت عید غدیر خم، فلسفه این حرکت الهی را پیروی از دستورات الهی و جلب رضایت خداوند و نهادینه کردن امر تبلیغ اسلامی برشمرد و اظهار داشت: با پیروی کردن از امام علی (ع) و اهمیت دادن به نماز جماعت ، وفاداری خود را به آن امام بزرگوار به اثبات رسانند.

وی با بیان این که سلام بر اساس غدیر طراحی شده و اهمیت و ضرورت این جایگاه و ترویج فرهنگ تشیع باید بهتر به جوانان و نسل آینده شناسایی شود، گفت: دشمنان درصدد کمرنگ جلوه دادن غدیر خم هستند که برای سرکوبی این توطئه ها باید جشن عید ولایت باشکوه‌تر از سال های گذشته برگزار شود.

مسؤول برگزاری کنگره استانی غدیر با بیان این که در خصوص فرهنگ غدیر کم‌کاری شده و اقدامات فعلی در شأن و عظمت حضرت امام علی‌(ع) نیست، بر گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که شکل‌گیری این کنگره کار مشترکی است که برنامه‌ریزی آن از شهریور ماه امسال آغاز شد، گفت: هدف از آن تعمیق باورهای دینی و ارج نهادن به یک اصل بسیار اساسی اسلام است.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به ارسال 69 مقاله به دبیرخانه این کنگره استانی، خاطرنشان کرد: از این تعداد 37 مقاله از سوی کمیته علمی این کنگره انتخاب و بنابر نظر کمیته علمی 11 مقاله به صورت سخنرانی و 26 مقاله به صورت پوستر ارائه شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات