۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۲۹۸

گسترش فعالیت مؤسسه پاسخگویی به شبهات در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی منیر تبریز در ماه مبارک رمضان پاسخگویی شهروندان مؤمن و متدین آذربایجانی است.
پاسخگويي به سوالات ديني
حجت‌الاسلام رضا دهقانی، مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات«منیر» تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز گفت: در ماه مبارک رمضان بر حسب نیاز معنوی جامعه فعالیت این مرکز همه از روزه از ساعت 10 صبح تا نیم ساعت مانده به اذان مغرب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان، ساعات فعالیت این مرکز افزایش می‌یابد، خاطر نشان کرد: این مؤسسه در کنار دیگر مراکز فعال در این حوزه در 2 شیفت کاری آماده پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی شهروندان تبریزی است.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر تبریز از آمادگی این مرکز برای گسترش فعالیت ها در دیگر ایام سال خبر داد و خاطر نشان کرد: متأسفانه به سبب مشکلاتی که این مؤسسه از ابتدای فعالیت تاکنون داشته، خواهران طلبه در این مجموعه برای پاسخگویی حضور نداشته اند.

حجت الاسلام دهقانی تصریح کرد: هم اکنون محل فعالیت مؤسسه منیر در زیرزمین مغازه‌ای به مساحت کمتر از 30 مترمربع واقع در خیابان قطران است که مکانی بسیار نامناسب برای فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دین است.

وی بیان داشت: مسؤولان استان باید با حمایت از چنین تشکل‌های مردمی در جهت اعتلای فرهنگ دینی مردم گام بردارند؛ چون در گذشته ثابت شد که دولت در اجرای برنامه‌های دینی بدون پشتوانه مردمی موفق نبوده است.

حجت الاسلام دهقانی گفت: این مؤسسه سال‌ها است که به عنوان مرکز تخصصی پاسخگویی به شبهات دینی، به همت تعدادی از طلاب و روحانیان دانش آموخته حوزه علمیه تبریز راه اندازی شده و افزون بر پاسخگویی به سؤالات دینی، آماده ارائه مشاوره روان‌شناختی و پیشگیری از بیماری‌های روانی است.

وی با بیان این‌که ظرفیت های بسیاری برای فعالیت های تبلیغی در استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز وجود دارد، تصریح کرد: در صورت مساعدت مسؤولان و متولیان امر، این مؤسسه بدون هیچ چشمداشتی حاضر به گسترش فعالیت های خود در پاسخگویی به سؤالات دینی شهروندان است.

حجت الاسلام دهقانی افزود: آموزش مهارت‌‌های زندگی در قالب گروه‌های بیست نفره، مشاوره پیش از ازدواج با توجه به دیدگاه‌های اسلامی، بررسی ویژگی‌های روان‌شناختی، تست هوش و شخصیت، مشاوره و روان‌درمانی و شناخت بیماری‌های جسمی و روانی، تشخیص بیماری‌‌ها و راهنمایی جهت ارجاع به مراکز درمانی از فعالیت‌های این مؤسسه است.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر، در پایان از شهروندان تبریزی خواست تا هر گونه سؤال و شبهه دینی خود را با شماره تلفن‌های 4419222 و 4418222 و نمابر 4436455 مطرح کنند.

گفتنی است، مکان مؤسسه منیر در خیابان قطران ـ روبروی پارک آنا ـ زیرزمین مغازه‌های مسجد نظیروند، واقع شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات