۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۷۸۵

سومین دوره مقدماتی فیلم‌سازی ویژه طلاب آغاز به کار کرد

خبرگزاری رساـ افتتاحیه سومین دوره مقدماتی کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلم سازی ویژه حوزویان در بنیاد آسمان برگزار شد.
فيلم سازي تصوير برداري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه سومین دوره مقدماتی کارگردانی، تهیه‌کنندگی و فیلم سازی ویژه حوزویان، چهارشنبه، هشتم تیرماه با حضور طلاب علاقه‌مند به رسانه در بنیاد آسمان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین سالاری، معاون آموزش بنیاد آسمان با اشاره به این که در این بنیاد سه دوره مقذماتی، تکمیلی و تخصصی فیلم سازی برگزار می شود، ابراز داشت: در هر دوره شرکت کنندگان موظفند یک مستند پانزده دقیقه‌ای تولید و ارائه دهند.

وی با بیان این که آشنایی حوزویان با رسانه و فیلم سازی از اهداف برگزاری این دوره‌ها است، اظهار داشت: مستندسازی، تصویربرداری و تدوین عملی و نرم‌افزاری از کلاس‌های این دوره مقدماتی است.

سالاری با اشاره به این که در هر دوره هنرجویان به صورت عملی تجربه جدیدی از فیلم سازی فرا می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با همکاری پژوهشگاه اسلامی صدا و سیما، هنرجویان موفق در گروه‌های مختلف فیلم‌سازی در شهر تهران و قم عضو می‌شوند.

وی با بیان این که بیشتر برنامه های آموزشی این دوره‌ها به صورت کارگاهی برگزار می شود، اظهار داشت: کارگاه نورپردازی و صدابرداری و تصویربرداری، کارگاه مدیریت تولید و کارگاه ایده تا طرح برخی از کارگاه‌های این دوره است.

در ادامه این مراسم سید محمد رضا نواب، مدیر عامل بنیاد آسمان با اشاره به این که سریال‌های صداوسیما در جامعه تاثیرگذار است، ابراز داشت: کار تولید برنامه‌های دینی تلویزیون یک تکلیف الهی است.

وی بیان داشت: در پشت پرده برخی از سریال‌های موثر و مفید صداوسیما یک طلبه حضور دارد.

مدیر عامل بنیاد آسمان با اظهار تاسف از رویکرد برخی از جوانان به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: حوزویان به عنوان مبلغان دین با احساس مسؤولیت باید وارد عرصه تولیدات هنری دینی شوند.

وی در ادامه افزود: در بنیاد آسمان این زمینه فراهم شده تا طلاب علاقه‌مند و با استعداد با یک روحیه جهادی به این رسالت دینی بپردازد.

نواب خطاب به شرکت کنندگان در این دوره گفت: در این مسیر با سختی‌ها و کارشکنی‌های زیادی روبه رو خواهید شد، لکن باید با اعتقاد کامل و جدیت به راه خود ادامه دهید.

معرفی بخش های مختلف بنیاد، جلسه پرسش و پاسخ و نمایش مستندی از دانش پژوهان بنیاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./921/پ202/ع

ارسال نظرات