۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۵۶۴

نبود مکان مناسب مهم‌ترین مشکل تنها مرکز ‌پاسخگویی به شبهات دینی‌ تبریز

خبرگزاری رسا ـ تنها مرکز تخصصی پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی تبریز با مشکلاتی همچون کمبود فضای فیزیکی و مکان نامناسب رو‌به‌رو است.
پاسخگويي به سؤوالات ديني


حجت الاسلام رضا دهقانی، مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: متأسفانه به سبب مشکلاتی که این مؤسسه از ابتدای فعالیت تاکنون داشته، خواهران طلبه در این مجموعه برای پاسخگویی حضور نداشته‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون محل فعالیت مؤسسه منیر در زیرزمین مغازه‌ای به مساحت کمتر از 30 مترمربع واقع در خیابان قطران است که مکانی بسیار نامناسب برای فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دین است.

حجت الاسلام دهقانی خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری های مکرر از سوی این مؤسسه، هنوز مکانی مناسب و در‌خور‌ شأن فعالیت‌های تبلیغی از سوی مسؤولان استان برای تنها مرکز پاسخگویی به شبهات دینی تبریز در نظر گرفته نشده است.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات دینی منیر گفت: این مؤسسه سال هاست که به عنوان تنها مرکز تخصصی پاسخگویی به شبهات دینی، به همت تعدادی از طلاب و روحانیان دانش آموخته حوزه علمیه تبریز راه اندازی شده که افزون بر پاسخگویی به سؤالات دینی، آماده ارائه مشاوره روان‌شناختی و پیشگیری از بیماری‌های روانی است.

حجت الاسلام دهقانی با بیان این‌که ظرفیت های بسیاری برای فعالیت های تبلیغی در استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز وجود دارد، تصریح کرد: در صورت مساعدت مسؤولان و متولیان امر، این مؤسسه بدون هیچ چشمداشتی حاضر به گسترش فعالیت های خود در پاسخگویی به سؤالات دینی شهروندان است.

وی افزود: آموزش مهارت‌‌های زندگی در قالب گروه‌های بیست نفره، مشاوره پیش از ازدواج با توجه به دیدگاه‌های اسلامی، بررسی ویژگی‌های روان‌شناختی، تست هوش و شخصیت، مشاوره و روان‌درمانی و شناخت بیماری‌های جسمی و روانی، تشخیص بیماری‌‌ها و راهنمایی جهت ارجاع به مراکز درمانی از فعالیت‌های این مؤسسه است.

حجت ‌الاسلام دهقانی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته بر حسب نیاز معنوی جامعه فعالیت این مرکز همه از روزه از ساعت 10 صبح تا نیم ساعت مانده به اذان مغرب ادامه داشت و با پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی شهروندان در خدمت‌رسانی به آنها تلاش داشته‌ایم که امیدواریم این مسئله در سال‌جاری نیز محقق شود.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر از شهروندان تبریزی خواست تا هر‌گونه سؤال و شبهه دینی خود را با شماره‌های 4419222 و 4418222 و نمابر 4436455 مطرح کنند./935/ت302/س

ارسال نظرات