۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۶۳۳
با حضور علما و روحانیان؛

همایش بزرگداشت آیت‌ا‌‌لله سید حسن موسوی شالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت آیت‌ا‌‌لله سید حسن موسوی شالی با حضور علما، روحانیان و جمعی از مسؤولان استانی در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.
آيت الله شالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت آیت‌ا‌‌لله سید حسن موسوی شالی، روز گذشته با حضور علما، روحانیان و جمعی ازمسؤولان استانی در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مسعود انصاری، مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین، امروز در این همایش با اشاره به ویژگی‌های برجسته شخصیتی آیت‌الله شالی گفت: آیت‌الله شالی دارای روحی پاک و شخصیتی معنوی، عرفانی و اجتماعی بود، ولی ابعاد شخصیتی این عالم هنوز شناخته نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اضافه کرد: آیت الله شالی فعالیت‌های بسیار مهمی را در به ثمر رساندن این انقلاب داشت و به عنوان یکی از مبارزین انقلابی نقش ویژه‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و به همین دلیل ما برگزاری مراسم بزرگداشت عالمان دینی را با تکریم از این عالم دینی آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: علمایی چون آیت الله موسوی شالی الگوی بسیار خوبی برای مردم هستند و تلاش اعضای ستاد برگزاری یادواره آیت‌الله شالی این بوده تا شخصیت ایشان و همچنین دیگر علمای قزوین را به عنوان نمونه و الگو معرفی کند.

حجت الاسلام انصاری، تکریم و تجلیل ازعلما و فقهای دینی را تعظیم شعائردینی دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان دینی و فرهنگی جامعه باید تلاش کنند تا علمای بزرگی که ناشناخته بودند را به جامعه معرفی کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین با تأکید براین که سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای نسل جوان جامعه است، گفت: مردم جامعه ما باید بیشتر با این شخصیت های بزرگ و با خدمات ارزشمند علمی آنها در ترویج دین مبین اسلام آشنا شوند.

وی با بیان این که آیت ‌الله موسوی شالی دارای روحی پاک و شخصیتی معنوی، عرفانی و اجتماعی بود، تصریح کرد: این روحانی ارزشمند مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر بود و به نوبه خود برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی زحمات فراوانی متحمل شد.

حجت الاسلام انصاری به نقش آفرینی آیت الله در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وی در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش بسیار پررنگی به ویژه در منطقه قزوین داشتند و همچنین حضور ایشان در جبهه های حق علیه باطل مداوم بود که این مساله به رزمندگان روحیه خاصی می داد. 

وی، ولایت پذیری و ولایت مداری را شاخصه دیگر این عالم ربانی برشمرد و خاطرنشان کرد:: مرحوم آیت الله موسوی شالی همواره در دفاع از ولایت و رهبری پیشگاه بودند.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین با بیان این که حضور مراجع و علما همیشه زمینه ساز برکات فراوانی برای جامعه بوده و است، تصریح کرد: این شخصیت های ارزشمند نعمتی برای جامعه اسلامی هستند./950/پ202/ص
ارسال نظرات