۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۷۰۸
حجت الاسلام واعظ موسوی:

حضرت زینب در سخت ترین شرایط کرامت خود را حفظ کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در سخت ترین شرایط کرامت خود را حفظ کرد گفت: زنان باید به تأسی از ایشان کرامت و ارزش وجودی خود را حفظ کرده و فرانگر باشند.
حضرت زينب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌حجت الاسلام واعظ موسوی، پژوهشگر و کارشناس مشاور خانواده عصر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) در مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد به شرح جلوه هایی از زندگی حضرت پرداخت و گفت: زندگی حضرت زینب(س) تجلی زیبایی های الهی است.

وی اظهار داشت: یکی از معانی عقیله، باشخصیت و با کرامت بودن است، درس حضرت زینب(س) در مقاومت ایشان (که در سخت ترین شرایط کرامت خود را حفظ می کند) این است که فرانگر باشید، سطح نگاهتان را بالا ببرید و در برابر گناه خود را ارزان نفروشید.

حجت الاسلام واعظ موسوی با تأکید بر اینکه زنان باید به تأسی از حضرت زینب(س) کرامت خود را حفظ کنند افزود: طوری زندگی کنید که همیشه فرادست باشید. زن در مقابل همه حتی همسرش می تواند کریمانه برخورد کند البته این حفظ شأن وکرامت تقابلی با حفظ فروتنی ندارد.

وی با بیان اینکه حلم بیش از حد، ذلت به دنبال می آورد ابراز داشت: کودکی که فرادست و با مناعت طبع تربیت شود در نوجوانی وجوانی تن به بزه نمی دهد چون در خانواده ای کریم پرورش یافته که ارزش و شخصیت خود را در برابر هیچ چیز رایگان نمی دهند.
این خطیب برجسته تصریح کرد: از دیگر معانی عقیله( از ریشه عقال)، انسان بسیار عاقل است؛ انسانی که ابتدا فکر و بعد عمل می کند و هیجاناتش را مدیریت می کند.

این کارشناس مشاور خانواده با تأکید براینکه فرزندان شبیه شخصیت واقعی والدینشان می شوند نه ظاهر آن ها ادامه داد: نامگذاری فرزندان یک نوع ابراز وجود و هویت است لذا والدین نباید تحت تاثیر محیط و هیجانات آنی اسامی بیگانه یا نامفهوم برای فرزندشان انتخاب کنند.

گفتنی است این مراسم جشن همه ساله در شب یا روز ولادت حضرت زینب(س) با حضور اساتید و طلاب ومدیران و مسوولان حوزه علمیه خراسان و عموم بانوان مشهد و اجرای برنامه های متنوع برگزار می شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات