۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۴۰۳
حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌وگو با رسا:

آبی از پذیرش CFT برای مردم گرم نخواهد شد| چرا برخی از برجام عبرت نمی گیرند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آبی از کنوانسیون CFT برای مردم ایران گرم نخواهد شد، از برخی شعارها درباره بهتر شدن وضع زندگی مردم در صورت امضای این کنوانسیون انتقاد کرد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شرایط کشور، گفت: با توجه به شرایط کنونی می‌بینیم که الحاق به کنوانسیون cft موافقان و مخالفانی در کشور دارد.

وی افزود: ادعای موافقان این است که جمهوری اسلامی ایران تنها در صورت تعهد به CFT است که می‌تواند معاملات پولی و بانکی خود را در سطح بین‌المللی ادامه دهد؛ حال سؤال بنده این است نمایندگان موافق CFT باید به‌صورت شفاف به مردم بگویند در صورت پیوستن به این کنوانسیون با عضو و یا متعهد به آن شدن، بین عضو شدن و متعهد شدن چه تفاوت اساسی وجود دارد؟

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: اولاً که اعضای یک کنوانسیون حق رأی دارند درحالی‌که کشورهایی که صرفاً متعهد می‌شوند هیچ حق رأیی ندارند، ماجرا این است که تنها همان 36 کشوری که در ابتدا عضو این کنوانسیون شدند حق رأی دارند و بقیه کشورها حق عضو شدن ندارند و درنتیجه ایران با پیوستن به آن تنها خود را متعهد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: با توجه به این شرایط آبی از کنوانسیون CFT برای مردم ایران گرم نخواهد شد و این شعارهای رنگین و زیبای گشایش اقتصادی، باز شدن سطح اعتباری در بانک‌ها و شکل‌گیری تجارت که موافقان CFT عنوان می‌کنند تنها شعاری بیش نیست.

وی افزود: این شعارها انسان را به یاد چهار سال قبل یعنی زمان جریان مذاکرات برجام می‌اندازد در آن زمان نیز در رابطه با برجام آن‌چنان اخبار خوشی به مردم می‌دادند که همه منتظر بودند سر یک سال اتفاقات و تحولات خوب اقتصادی در کشور رقم بخورد، اتفاقی که نیفتاد هیچ بلکه بعد از چهار سال معطل کردن مردم، آمریکا مثل آب خوردن از برجام خارج شد و این ایران بود که وسط میدان تنها ماند و آسیب‌های فراوانی را متحمل شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در پایان خاطرنشان کرد: موافقان CFT به این سؤال که چه کسی اقدامات تروریستی علیه ایران مانند اهواز و چابهار را تأمین مالی می‌کند جواب دهند تا ما هم به این معاهده رأی بدهیم./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات