۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۸۹۳۸۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

موفقیت در حوزه نیازمند تلاش و مجاهدت علمی طلاب است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما تلاش کردند و زحمات بسیاری کشیدند تا به درجات علمی و معنوی بالایی رسیدند، گفت: امروز اگر طلاب نیز می خواهند به همان درجات ارزشمند و والا دست پیدا کنند باید شبانه روز تلاش کنند.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که فلسفه وجودی همه ما علم آموزی است، گفت: باید از فرصت هایی که امروز در اختیار داریم به نحو مطلوب و شایسته در جهت فراگیری و آموختن علم دین بهره گیریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن فرموده به کسانی که ایمان می آورند ترفیع می دهیم و به مؤمنان و اهل علم درجات بیشتری خواهیم داد، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده اهمیت جایگاه علم آموزی نزد پروردگار است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که علما و فقهای دینی به دلیل تلاش ها و زحمات بسیاری که در طول عمر بابرکت خود کشیده اند از سوی خداوند متعال ترفیع و درجه می گیرند، تصریح کرد: جایگاهی که امروز یک عالم و فقیه در آن قرار دارد نتیجه سال ها تلاش و ممارست است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها می خواهند در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ تلاشی به یک جایگاه رفیع در حوزه دست پیدا کنند، بیان داشت: امکاناتی که امروز برای تحصیل طلاب در حوزه فراهم است به هیچ عنوان در گذشته وجود نداشت و علما و بزرگان ما به منظور بهره مندی از کرسی درس یک استاد حتی باید به نجف هجرت می کردند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که طلاب باید بدانند تا زحمتی نباشد خداوند به کسی ترفیعی نخواهد داد، گفت: امروز طلاب در دریایی از علم قرار دارند، اما باید برای بهره مندی از این علم درهای وجودی خود را بگشایند که لازمه آن علم آموزی و دانش افزایی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما تلاش کردند و زحمات بسیاری کشیدند تا به درجات علمی و معنوی بالایی رسیدند، خاطرنشان کرد: امروز اگر طلاب نیز می خواهند به همان درجات ارزشمند و والا دست پیدا کنند باید شبانه روز تلاش کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که اگر خواهند ترفیع درجه می دهد به دلیل زحمات و قدم هایی است که در عرصه فراگیری علم دین برمی داریم، گفت: امروز طلاب باید به جایگاهی که در آن قرار دارند افتخار کنند چون در همین سطح نیز می توانند در جامعه اثر گذار باشند.

وی با تأکید بر این که طلاب باید با زبان تبلیغی خود مردم را با مسائل دینی آشنا کنند، گفت: طلاب حوزه باید بدانند که مراقبت، حفظ حرمت ها و تبلیغ صحیح می تواند در ترفیع درجات ما بسیار نقش آفرین باشد./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات