۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۹۳۷۷
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

فعالیت ۲۵۰ مبلغ در مدارس مازندران| ضرورت افزایش طرح مدارس امین

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۲۵۰ مبلغ دینی در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: این مبلغان به صورت جهادی و غیر جهادی به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی اشتغال دارند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان طرح مدارس امین استان با اشاره به اهمیت آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی، آن را بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانست.

وی با بیان این که در حال حاضر مدارس خط مقدم فعالیت های فرهنگی و تبلیغی محسوب می شوند، افزود: امروز دانش آموزان در معرض آسیب های فرهنگی دشمنان قرار دارند که در صورت آگاهی بخشی در این بخش با آثار مخربی مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه به دلیل بی حد و حصر فضای مجازی شاهد بروز آسیب های بسیاری در این حوزه هستیم، تصریح کرد: اجرای برنامه های هدفمند فرهنگی و تبلیغی در سطح مدارس می تواند موجب کاهش این آسیب های احتمالی در میان دانش آموزان شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان از خطرات و آسیب های ناشی از فضای مجازی آگاهی ندارند، بیان داشت: حضور مبلغان دینی در مدارس و تعامل و ارتباط نزدیک با دانش آموزان می تواند از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت 250 مبلغ دینی در سطح مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مبلغان به صورت جهادی و غیر جهادی به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی اشتغال دارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که کمبود مبلغ یکی از مهم ترین مشکلات فعلی برای پوشش کامل مدارس سطح استان است، تصریح کرد: در همین راستا طرح طریقه الهدایه با هدف آموزش طلاب مدارس علمیه به منظور حضور در برنامه های تبلیغی استان آغاز شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همین امسال تعریف مدارس تابع در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، گفت: در همین راستا مبلغان دینی افزون بر مدارسی که حضور دارند باید در یک مدرسه دیگری نیز به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بپردازند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان طرح هجرت استان نیز هفته ای دو روز در سطح مدارس استان حضور خواهند یافت، بیان داشت: همه این تلاش ها با هدف گسترش دایره تبلیغی در سراسر مدارس آموزش و پرورش در حال انجام است./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات