۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۲۵۶
حجت الاسلام مردانی:

طرح رساله نویسی فقه اسلامی در تمام سطوح حوزه اجرا شود

حجت الاسلام مردانی خواستار توجه و حمایت مسؤولان حوزه علمیه از طرح رساله نویسی فقه اسلامی شد و بر لزوم اجرای این طرح در تمام سطوح حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام مردانی

حجت الاسلام محمد مردانی محقق و نویسنده حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، طرح رساله نویسی فقه اسلامی درس حضرت آیت الله مکارم شیرازی را اقدامی ارزشمند برای تقویت علمی و پژوهشی طلاب ذکر کرد و گفت: هر سال استاد بزرگوار حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تعطیلات تابستان 2 مسأله از تحریرالوسیله برای تحقیق و پژوهش طلاب مشخص می کند.

وی با بیان این که تحقیق و مقاله های طلاب پس از تکیمل در اختیار هیأت داوران برای بررسی قرار می گیرد، ابراز کرد: ‌هیأت داوران پس از بررسی، این مقالات را رتبه بندی می کند و در پایان در درس حضرت آیت الله مکارم شیرازی اسامی برندگان اعلام و از ممتازان تجلیل می شود.

این محقق و نویسنده حوزه علمیه امسال را سال دوازدهم طرح رساله نویسی فقه اسلامی عنوان کرد و افزود: این طرح سال به سال با کیفیت تر شده و نقش مهمی در ارتقا و پیشرفت علمی و پژوهشی طلاب دارد.

حجت الاسلام مردانی طرح ابتکاری حضرت آیت الله مکارم شیرازی را مختص شاگردان این مرجع تقلید دانست و اظهار داشت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این طرح درصدد است تا افزون بر تقویت روحیه تحقیق و پژوهش قوه استنباط شاگردان خود را نیز افزایش دهد.

وی این طرح را فرصتی برای شکوفایی استعدادهای مورد غفلت قرار گرفته طلاب ذکر کرد و گفت: حوزه علمیه استعدادهای فراوانی دارد که متأسفانه بارور نشده و این طرح سبب بارور شدن استعدادهای نهفته طلاب می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواستار توجه و حمایت مسؤولان حوزه علمیه از چنین طرح هایی شد و ابراز کرد:‌ از مسؤولان حوزه علمیه می خواهیم طرح رساله نویسی فقه اسلامی را به تمام سطوح حوزه علمیه تعمیم دهند تا در آینده شاهد برکات علمی معنوی این طرح باشیم.

حجت الاسلام مردانی ادامه داد: امیدواریم چنین طرح های کاربردی در حوز علمیه به جریان بیفتد چون تحقیق کارگاهی برای طلاب ضروری است و نقش مهمی در مجتهدپروری دارد.

وی با تأکید بر این که شیوه تدریس فعلی در حوزه علمیه که استاد درس و طلبه گوش می دهد و پس از پایان درس هر کسی دنبال کار خود می رود، سبب مجتهدپروری نمی شود، گفت: شیوه های کارگاهی مجتهدپرور است و باید به این گونه طرح ها بهاد داده شود.

این محقق و نویسنده حوزه علمیه تصریح کرد: ترویج و هزینه کردن برای چنین طرح هایی سبب می شود تا طلبه در سطح مسائل نظری نماند بلکه استعدادش کاربردی شود و قدرت بر استنباط احکام و مسائل فقهی پیدا کند./927/ت۳۰۲/ج

عباس قاسم پور

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
آقای محمد مردانی که در خبر 598597 کار شده با ایشون فرق داره
0
0