۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۸۸۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳۰۰ مدرسه امین در آذربایجان‌غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تعامل نزدیک و گسترده این سازمان با حوزه های علمیه، گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ مبلغ حوزوی در ۳۰۰ مدرسه امین استان فعالیت دارند.
اول مهر، مدرسه، معلم، دانش آموز

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای سند تحویل بنیادین توجه به مسائل تربیتی است.

وی با بیان این‌که مبنای اجرای برنامه های تدوین شده در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور که با تأکید رهبر معظم انقلاب تدوین شد؛ شش رویکرد اساسی بر مبانی نظری و تربیتی مورد توجه است.

محمدی تعامل نزدیک و حداکثری نظام آموزشی کشور با حوزه های علمیه را لازمه تحقق سند تحول بنیادین دانست و افزود: هم اکنون 300 مدرسه امین در استان فعال است که در تمامی آن مدارس مبلغان حوزوی، روحانیان و طلاب علوم دینی حضور تبلیغی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این‌که حضور روحانیان در مدارس دخترانه و پسرانه استان آثار ملموسی در پاسخگویی به شبهه ها و سؤالات دینی دانش آموزان داشته است، گفت: متأسفانه هنوز تمامی مدارس استان از حضور روحانیان و مبلغان حوزوی بهره‌مند نیستند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی آموزش و پرورش با مشارکت حوزه و روحانیت اجرایی می شود، افزود: برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز، اجرای طرح مبین، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم و فعالیت 21 دارالقرآن از جمله آثار و برکات فعالیت تبلیغی روحانیت است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات