۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۸۸۷۷۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

۲۴ درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اکنون بیش از ۲۴ درصد مجموع طلاب مدارس علمیه استان جزء ممتازان تحصیلی هستند.
سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان آموزش حوزه علمیه استان، با اشاره به تحصیل بیش از دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه این استان، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ظرفیت خوبی در زمینه‌های حوزوی وجود دارد.

وی با اشاره به روند افزایش جذب طلبه در حوزه علمیه خراسان شمالی در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به این استان، افزود: در این سال‌ها شمار طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی از 700 نفر به دو هزار و 600 نفر افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به این استان نقطه عطفی در تاریخ توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی بود، خاطرنشان کرد: این سفر افزون بر برکات مادی و احداث 15 پروژه عمرانی برای حوزه علمیه، برکات معنوی فراوانی هم برای مدارس علمیه و به طور کلی استان داشت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به روند رو به رشد آموزشی و افزایش مداوم معدل آموزشی طلاب مدارس علمیه استان در سال‌های اخیر، افزود: در این چند سال معدل متوسط طلاب خراسان شمالی چند نمره ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین الآن 48 نخبه آموزشی در حوزه علمیه خراسان شمالی شناسایی شده که این موضوع ظرفیت مناسبی بوده و باید در راستای این ظرفیت، کادرسازی علمی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: آمار ممتازان حوزه علمیه خراسان شمالی 24 درصد کل طلاب 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه این استان است، در حالی که در دیگر استان‌های خراسان آمار طلاب ممتاز از این کمتر است.

وی اضافه کرد: بالا بودن میزان طلاب ممتاز حوزه علمیه خراسان شمالی به نسبت مدارس استان‌های سه‌گانه خراسان مؤید این سخن رهبری در مورد حوزه علمیه خراسان شمالی است که اینجا سرزمین استعداد بوده و می‌تواند دارای حوزه علمیه‌ای با سطوح تحصیلی عالی باشد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات