۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۸۸۶۲۹
مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران:

تهذیب فردی و اجتماعی تکلیف الهی و دینی طلاب است

حجت الاسلام غفاری گفت: هر کس در مسیر طلبگی قدم بگذارد، ابتدا باید خود را پاک کرده و سپس دیگران را پاک کند و به خدا برسانیم و این موضوع همان تکلیف الهی و دینی طلاب می‌باشد.
حجت الاسلام علی غفاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران در مراسم طلیعه ظهور که صبح امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه حضرت نرجس‌(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسیر انتخاب شده توسط طلاب اظهار داشت: شما در مسیر مبارکی را قدم گذاشته‌اید که عوامل بسیاری در این میان اثرگذار بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران با بیان این‌که شما مصداق کسانی هستید که در محضر اهل‌بیت طاهرین(ع) هستند، ابراز داشت: امکان حضور در محافل دانشگاهی برای طلاب نیز فراهم است، اما حضور در دانشگاه حضرت زهرا(س) را ترجیح داده و در این وادی مقدس وارد می‌شوند.

وی با اشاره به عوامل راه‌یابی طلاب به حوزه‌های علمیه بیان کرد: ما علت تامه نبوده‌ایم، بلکه علت‌های دیگر هم دست به دست هم داده و ما را به این مسیر کشانده است، بنابراین شکر این نعمت، ترک تنبلی و تلاش انسان با تمام وجود خواهد بود.

حجت الاسلام غفاری با بیان این‌که ما بخواهیم یا نخواهیم این مسیر به اختیار یا به جبر زمان پیموده و زمان سپری خواهد شد، گفت: باید توجه داشت که انسان همیشه شادابی جوانی را نداشته، بنابراین این فرصت‌ها بایستی غنیمت شمرده شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حقیقت این است که بدن ما با تمام زیبایی خود، متکی به نفس و روح ما می‌باشد و کافی است که نفس و حقیقت ما در آن نباشد تا بعد از دو روز متعفن شود، بنابراین باید مقصد حرکت را به درستی انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 22 سال از عمر با برکت تأسیس حوزه‌های علمیه به شکل جدید سپری می‌شود، آنقدر این مجموعه پیشرفت کرده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه خواهران یک پدیده عظیم است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این‌که انقلاب اسلامی فرصت‌های زیادی را برای متدینین و دلدادگان آن فراهم کرده است، گفت: تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران یکی از مهمترین فرصت‌های ایجاد شده بعد از این انقلاب شکوهمند بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی نظام مشخص، هدف‌مند و واحدی برای خواهران در سراسر جهان شیعه وجود نداشت، اما بعد از انقلاب با تشکیل جامعه الزهرا(س) شاهد تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه سراسر کشور به طور مستقل هستیم که نشان از توجه دقیق و عمق نگری رهبر انقلاب به ظرفیت بالای دینی بانوان این جامعه است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از شخصیت‌های برتر نظام اسلامی، جامع نگر، دقیق، بصیر، رصدگر ضرورت‌ها و حساسیت‌های نظام دینی به عنوان مقتدای همه می‌باشد که با تبعیت از ایشان باید شیوه تلاش برای ارتقای نظام اسلامی و قدر نعمت وجود این رهبر گرانقدر را بدانیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران تأکید کرد: گام‌ها باید به درستی انتخاب شود، امروز جامعه و مردم کشور، تنها مخاطب شما نیستند، بلکه جامعه جهانی مخاطب شما خواهند بود، از این رو باید پرسش‌گر بوده و مسیر را به درستی انتخاب کنید، چراکه غفلت سرمایه گرانقدر عمر را هدر خواهد داد.

وی عنوان کرد: برای انسان دو نوع زندگی وجود دارد، زندگی قطره‌ای و زندگی دریایی، زندگی نقطه‌ای به این معنا است که همه همت فرد برای برآورده کردن نیازهای خود و جامعه‌ خود می‌باشد، اما فرد در زندگی دریایی تمام دنیا را مدنظر قرار خواهد داد.

حجت الاسلام غفاری ابراز داشت: نگاه امروز ما، نگاه جهانی است، شهدا زندگی دریایی را انتخاب کرده و هدف آنها نجات تمام دنیا از بند ذلت و گمراهی بوده است، اما رانت خواران و حرام‌خواران عالم، زندگی قطره‌ای را انتخاب کرده‌اند، حال شما باید توجه داشته باشید که قطره و متعلق به نقطه‌ای خاص نیستید، بلکه توسعه وجودی پیدا کرده و متعلق به جهان اسلام هستید.

وی در پایان افزود: هر کس در این مسیر قدم بگذارد، ابتدا باید خود را پاک کرده و سپس دیگران را پاک کند و به خدا برسانیم و این موضوع همان تکلیف الهی و دینی طلاب می‌باشد./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات