۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۸۷۵۲۱
حاجی دلیگانی:

تصویب CFT منافع اقتصادی و امنیتی کشور را به خطر می اندازد

نماینده مجلس با بیان این که تصویب CFT مردم را در تنگنا قرار می دهد، گفت: با توجه به این که نمی توان محتوای CFT را تغییر داد، قرار گرفتن آن در دستور کار مجلس مغایر با بسیاری از اصول قانون اساسی است.
حسینعلی حاجی دلیگانی

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که CFT قابل اصلاح نیست، گفت: قرار گرفتن CFT در دستور کار مجلس شورای اسلامی خلاف است، زیرا افزون بر این که برای امنیت ملی و مسائل مربوط به جامعه یک خطر محسوب می شود، شورای نگهبان نیز آن را رد کرده است.

وی با تأکید بر این که عده ای می خواهند با ایجاد جو روانی CFT را تصویب کنند، اظهار داشت: از  این که شورای نگهبان 22 ایراد بر CFT وارد کرده و در پایان آن نیز اعلام داشته که نمی توان محتوای آن را تغییر داد، مشخص می شود که قرار گرفتن CFT در دستور کار مجلس کاری خلاف بوده و مغایر با بسیاری از اصول قانون اساسی است.

حاجی دلیگانی با بیان این که اگر لایحه CFT مصوب شود، مردم از جهات مختلفی در تنگنا قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: با تصویب CFT منافع مادی ملت و همچنین امنیت ملی کشور به خطر می افتد، زیرا دشمن طبق این معاهده می تواند همه فعالیت های مالی و دفاعی کشور را رصد کرده و  تحریم ها تشدید کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افزون بر همه گمانه زنی ها، شرایط فعلی به وضوح نشان داد که ما چه این لایحه را تصویب کنیم و یا چه آن را تصویب نکنیم، در تصمیمات ناپخته و نسنجیده دشمن در زمینه رفع تحریم ها تأثیری نخواهد داشت.

وی در پایان با بیان این که نوسانات دلار و ارز هیچ ارتباطی با FATF ندارد، مطرح کرد: موضوع دلار و ارز  مربوط به حال حاضر  نیست که مشکل آن با عضویت در  FATF حل شود، بلکه مشکل دلار مربوط تحریم دلار در سال 59 یعنی به 38 سال قبل باز می گردد./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات